וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה בעוצמה של 5.3 הורגש ברחבי הארץ

הרעש הורגש סמוך לשעה 22:00 ועד כה לא נמסר על נפגעים או נזק. תושבים מכל הארץ דיווחו על הרעידה: "כל הרהיטים בסלון זזו. ישבנו על הספה והיא רעדה. זה היה מאוד מפחיד"

רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר הורגשה אמש (שישי) בכל רחבי הארץ. מוקד הרעש היה בין בין ביירות וקפריסין. עד כה לא ידוע על נפגעים או על נזק, אך במרכז השליטה של המשטרה בצפון התקבלו למעלה מ-200 קריאות של אזרחים בעקבות רעידת האדמה. חלק מהאזרחים שהתקשרו עזבו בבהלה את בתיהם וניידות של המחוז הצפוני סיירו ביישובים השונים.

עיקר הקריאות הגיעו מאזור צפת, עמק בית שאן, מגדל העמק, אזור הגליל המערבי ואזור חיפה. במוקד 100 בתל אביב התקבלו גם כן פניות רבות אך גם שם אין עדיין פרטים נוספים.

רעידת אדמה בעוצמה 5.3 הורגשה ברחבי הארץ. 11 במאי, 2012. AP
במרכז השליטה של המשטרה בצפון התקבלו עד כה למעלה מ-200 קריאות/AP

"אני נמצא ליד קיבוץ ניר דוד, הייתי בחוץ והרגשתי את האדמה זזה לגמרי במשך מספר שניות", סיפר רן, הנמצא בצפון הארץ. שולי, המתגוררת בחיפה, דיווחה כי הרגישה את הרעידה בעוצמה חזקה וכי "כל הרהיטים בסלון זזו. ישבנו על הספה והיא זזה ורעדה. זה היה מאוד מפחיד". נלי מקריית ים, שגם היא הרגישה את הרעידה בחוזקה, שיערה כי "יכול להיות שהקרבה לחוף הגבירה את תחושת הרעד".

"כל המשפחה חשבה שהשתגעתי"

גם במרכז הארץ הורגשה הרעידה וסיון מגבעתיים סיפרה לוואלה! חדשות כי היא קראה עיתון ולפתע הרגישה "איך הכל זז מצד לצד". ירין מחולון סיפר כי "המיטה זזה והפלורסנט נפל לי על הראש", ואמנון מתל אביב סיפר: "ישבתי בסלון, אחרי ארוחת השבת, כשפתאום הרגשתי את הרעידה. הלכתי למטבח ושאלתי אם הם גם הרגישו את הרעש, וכל המשפחה חשבה שהשתגעתי". בר, שהייתה בעבודה, לא הייתה בטוחה אם הרגישה רעידה לכן הלכה לשאול חברה לעבודה בחדר הסמוך, שהודתה שהרגישה גם היא. "חשבתי שבעטתי בשולחן, אבל אז ראיתי שהמחשבים ממשיכים לרעוד", סיפרה בר.

מספר דיווחים התקבלו גם מדרום הארץ. סיגל, המתגוררת בבאר שבע בקומה גבוהה, סיפרה: "בסביבות עשר בלילה או קצת יותר הרגשנו את המיטה זזה", וכוכי דיווחה כי גם באשדוד הורגשה הרעידה בחוזקה.

בחודש מרץ הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 3.7 בסולם ריכטר באזור ים המלח והסביבה. מהאגף לססמולוגיה במכון הגיאופיזי נמסר, כי הרעש הורגש בערד ובאזור ירושלים והמוקד שלו היה בים המלח, באזור מצדה. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כשבועיים קודם לכן אירעה רעידת אדמה בעוצמה של 3.3 בסולם ריכטר בקריית שמונה. לא דווח על נפגעים או על נזק. מהמכון הססמולוגי נמסר אז כי הרעידה אירעה ב-10:47 בדרום לבנון, צפון מערבית למטולה, והורגשה בעיר הצפונית. רעש אדמה דומה הורגש שבוע קודם לכן בצפון הארץ. מוקד הרעש, בעוצמה של 3.1 דרגות בסולם ריכטר, היה מצפון-מערב לכנרת, ליד קיבוץ גינוסר.

לפני כחודשיים: רעידת אדמה בעוצמה 3.7 הורגשה באזור ים המלח

עדכון ראשון: 21:59

  • עוד באותו נושא:
  • רעש אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully