וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו פיוס: "מאהל הפראיירים" נפגש עם אברכים בבני ברק

טל שלו

2.5.2012 / 1:37

אנשי המאבק למען השוויון בנטל הקוראים לגיוס לכולם הוזמנו לביקור בישיבת פוניבז' בבני ברק ונפגשו עם מאות תלמידי ישיבה. אנשי המאבק: "לא מתנגדים להשארת מסכת לומדים"

בעוד ראשי המערכת הפוליטית מתחרה בהצהרות לוחמניות על בחירות, אנשי מחאת המילואימניקים ממשיכים במאבקם בדרישה לשוויון בנטל הגיוס. אתמול בבוקר (שלישי) הגיעו אנשי מאהל הפראיירים לזירה טעונה במיוחד: ישיבת פוניבז' בבני ברק, הנחשבת לאחת מהישיבות המובילות בעולם החרדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הביקור היה חשוב על מנת להבין את השקפת העולם של בני ה-18 החרדים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע שעבר חידשו אנשי המאבק לשוויון בנטל את מאבקם וקריאתם לחוקק חוק גיוס חדש, במהלך שהוביל למבול הצעות חקיקה שונות במערכת הפוליטית ובמידה מסוימת, גם לאווירת הבחירות. אנשי המאבק הקימו מחדש את המאהל בירושלים, ובמהלך השבוע זכו למאות ביקורים של פוליטיקאים ואזרחים שביקשו להביע תמיכה במאבקם. בין היתר, הגיעו לגן הורדים גם מאות חרדים, שחלקם אף חתם על עצומת תמיכה במאבק.

"בעקבות התמיכה המפתיעה נוצר קשר עם יעקב וידר, תושב בני ברק ופעיל חרדי בולט בליכוד", סיפר יו"ר התנועה, עידן מילר, לוואלה! חדשות, "והוא הזמין אותנו לבקר בישיבת פוניבז' הליטאית". במהלך הסיור פגשו ראשי התנועה, עידן מילר ובועז נול, ופעילים נוספים מאות תלמידי ישיבה, ודנו איתן בסוגיות של גיוס חרדים. כמו כן, ביקרו בבית הכנסת איצ'קוביץ, בו מתפללים מדי יום כ-15 אלף. פגישה נוספת שהייתה מתוכננת עם ראש העיר בני ברק, הרב יעקב אשר, בוטלה ברגע האחרון.

"הביקור היה חשוב על מנת להבין את השקפת העולם של בני ה-18 החרדים הרואים בלימוד התורה את תכלית עולמם וסוברים כי בעצם הלימודים הם משרתים את מדינת ישראל", אמר יו"ר התנועה, עידו מילר. "הבהרנו לבחורי הישיבה כי איננו מתנגדים להשארת מסכת לומדים מכובדת שתמשיך ללמוד למען חוסנו הערכי והמוסרי של עם ישראל. עם זאת, מרבית בני ובנות ה-18 החרדים יצטרכו לשרת את המדינה, כאשר מרביתם ישרתו במסגרת השירות האזרחי שיותאם לאורחות חייהם ואמונתם". למרות אווירת הבחירות והחשש שהכנסת לא תעמוד במגבלת הזמן שבג"ץ הטיל לחקיקת חוק גיוס חדש, ראשי המחנה המשותף מצהירים כי הם מתכוונים להמשיך ולפעול במרץ כדי ללחוץ על המערכת הפוליטית להעביר את חוק שוויון בנטל עוד במושב הקרוב של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully