וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בעד אייזנר: "צריך לשבח הקצין - לא לגנותו"

יהושע בריינר

16.4.2012 / 13:20

רב השומרון, אליקים לבנון, טען שאילו מתנחל היה מרים יד על סמח"ט - חיילי צה"ל היו יורים בו". הרב רונצקי מזהיר: "מפקדים יחששו לצאת לשטח". הנשיא פרס: "לעקור ולהוקיע"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

לאחר שהותקף מכל עבר בגין תקיפת פעיל שמאל בעזרת רובהו, כפי שפורסם לראשונה אתמול בוואלה! חדשות, מקבל סגן-אלוף שלום אייזנר גיבוי ממספר רבנים בכירים בציונות הדתית. "לו היה מדובר במתנחל שהיה מרים יד על סמח"ט, כולם היו שואלים למה לא ירית לו בברך, אבל כאן במקום לשבח את הקצין שהוכה מגנים אותו, אין לך עיוות גדול מזה", כך אמר היום לוואלה! חדשות ראש ישיבת ההסדר באלון מורה ורב השומרון, הרב אליקים לבנון בתגובה לסרטון בו נראה סגן מפקד חטיבת הבקעה סא"ל אייזנר מכה בנשקו פעיל שמאל דני. בעקבות התיעוד, הושעה סא"ל אייזנר מתפקידו עד שתיערך לו חקירת מצ"ח, וייתכן שהוא יועמד לדין. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל, בני גנץ, גינו בחריפות את המעשה. מנגד, חברי כנסת מהימין הביעו תמיכה במעשיו של הקצין.

הרב לבנון תקף את השעייתו המידית של אייזנר. "איך ייתכן שלוקחים קצין מסור שנותן את נפשו ומשעים אותו מבלי לדעת את כל הפרטים?", שואל לבנון, "הרי אותו מפגין שבר שתיים מאצבעותיו של הקצין ויש כאן הגנה עצמית ברורה. זה נורא שבמקום לגבות את הקצין, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד בחרו להשמיץ את הסמח"ט המובחר".

הרב לבנון סיפר כי מאז האירוע הציבור הדתי נסער מאוד. "המסר שמועבר כאן לצעירים ולחיילים הוא שאין לנו טעם לשרת בצבא ולהתנדב לקצונה כי הם רואים שקצין שעמד במבחן והגן על עצמו לא מגובה. במשטרת ישראל הסמח"ט היה מורם על כפיים אבל בצה"ל הוא הפך להיות קצין מושמץ. על שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד להתנצל בפני הסמח"ט על ההשמצות האיומות. ידו של הקצין לא נשברה מאיזה קפצון".

תקיפת הסמח"ט - כותרות אחרונות:
קצינים בכירים: סא"ל אייזנר צריך "לקחת אחריות"
הושעה הסא"ל שהיכה פעיל שמאל; גנץ: "אירוע חמור"
תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייזנר בתיעוד תקיפת המפגין הדני/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הרב הצבאי הראשי לשעבר ואיש ההתנחלות איתמר, הרב אביחי רונצקי, טען כי התקרית והדחת אייזנר עלולה להוביל למצב בו מפקדים בצה"ל לא יחתרו להגיע לקו העימות הראשון. "הדחתו של סא"ל אייזנר תביא מפקדים בצה"ל לחשוש מלחתור למגע והם יעדיפו לשלוח את הש"ג לחזית מאשר לעמוד שם בעצמם", אמר רונצקי ששוחח אמש עם סגן מפקד חטיבת הבקעה. אייזנר סיפר לרונצקי אודות התקרית בה חבט בראשו של הפעיל הדני בכביש 90 בשבת האחרונה. רונצקי מתח ביקורת על התנהלות צה"ל וקרא להשארתו של אייזנר בצה"ל.

"נכון שזה לא נראה טוב וגם הקצין מבין שטעה אבל ערכו את הסרטון כך שלא ניתן לראות שאייזנר הותקף ושברו את כף ידו", אומר רונצקי, "זו הייתה תגובה אימפולסיבית ואינסטיקטיבית אבל צריך לראות את התמונה הכוללת. נכון שזה אירוע לא טוב אבל מכאן ועד למה שמתרחש כעת בצבא המרחק רב". לדברי רונצקי, בצה"ל מיהרו לעשות דין עם הקצין. "איך ייתכן שקצינים כמו אייזנר שמוסרים את נפשם למען עם ישראל מדי יום נזרקים כך על ידי הצבא אל כיכר העיר?", שאל רונצקי, "קצין כמו אייזנר צריך אולי לקבל נזיפה אבל הוא חייב להמשיך ולשרת בצה"ל. זה אדם ערכי ומשכמו ומעלה שתמיד הוא הראשון להיות בחזית ולחתור למגע. איזה מסר תעביר ההדחה שלו ליתר הקצינים?". רונצקי טען עוד כי הדחת אייזנר נעשתה שלא ממניעים כשרים. "לפני שאתם שופטים אותו, תתחקרו את האירוע ואז תחליטו", אמר, "בשביל לרצות את דעת הקהל העולמית זורקים אותו ככה?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפני שאתם שופטים אותו, תתחקרו את האירוע ואז תחליטו". רונצקי על אייזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייזנר זכה גם לגיבוי באתרי האינטרנט של הציונות הדתית. כך למשל, באתר "סרוגים" מבקשים להעניק לאייזנר צל"ש והכותרת שבחר לשים אמש הייתה "סמח"ט הבקעה מראה מיהו בעל הבית בארץ ישראל". עורכי האתר אף הקדישו לקצין מאמר תחת הכותרת "אייזנר, אנחנו גאים בך", בו נכתב כי "מול רפיסות הממשלה נגד מחבלים ואנרכיסטים, היה אייזנר הקצין שניטרל את האירוע בצורה הנכונה והחזיר את ההרתעה של צה"ל. במדינה מתוקנת היה אייזנר מקבל צל"ש".

משפחתו של אייזנר מוכרת היטב בציונות הדתית. אביו של אייזנר היה במשך שנים ארוכות רב בישיבת מרכז הרב הנחשבת לספינת הדגל של הציונות הדתית. לפני כחצי שנה מת האב וכל ראשי הציונות הדתית הגיעו לנחם את המשפחה.

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס אף הוא לתקרית בין המפגין לסמח"ט הבקעה. במהלך סיור ברמת הגולן. כינה הנשיא את האירוע כ"מקרה חמור", אך ציין שאסור להשליך ממקרה בודד על הכלל. "הזדעזעתי כמו כולם לראות את התיעוד של האלימות", אמר פרס, "חשוב לזכור כי זהו מקרה בודד ואת המקרה הזה צריך לעקור ולהוקיע והוא בשום אופן אינו משליך על הכלל. אני חושב שצה?ל הגיב בצורה ברורה והוא חוקר את המקרה".


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully