וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה ברעננה: הושגה שליטה, נעצרו חשודים ברשלנות

1.4.2012 / 17:15

חמישה בני אדם נפגעו באורח קל בשריפה שפרצה במבנה באזור התעשייה בעיר. רחובות סמוכים למקום נסגרו לתנועה והמשרדים באזור פונו מעובדיהם. המשטרה: "נמנע אסון כבד בהרבה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

פיצוץ עז אירע בצהרים (ראשון) במפעל באזור התעשייה ברעננה. הפיצוץ אירע ברחוב החרושת בעיר, בסמוך לקניון "רננים". צוותים של מגן דוד אדום טיפלו עד כה בחמישה בני אדם שנפגעו באורח קל מפגעי הדף ושאיפת עשן. גבר כבן 25 נפגע מרסיס בראשו ופונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, שתי נשים ושני גברים - האחד מהם שוטר שנפגעו משאיפת עשן פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. לאחר כשעתיים השיגו כוחות הכיבוי שליטה על האש והוסר החשש שישנם לכודים כפי שדווח בתחילה. במקביל, פונו בנייני המשרדים והתעשייה הסמוכים לזירת הפיצוץ.

מהמשטרה נמסר כי במקום נשמעו פיצוצים גם לאחר הפיצוץ הראשוני וכי העשן נראה גם מכביש מספר 5 המרוחק. סגן מפקד מרחב שרון במשטרה, ניצב-משנה אילן מור, מסר כי שלושה בני אדם עוכבו לחקירה בחשד לרשלנות שגרמה לשריפה, והוסר החשד מהצתה. מור ציין כי ייתכן שבמקום הונחו בלוני גז שלא חוברו כראוי שהיו מקור השריפה. עוד ציין מור כי חלק מהחשודים קושרים את עצמם לאירוע וכי ייתכן וצפויים מעצרים. "נמנע אסון גדול יותר", סיכם.

רשף-משנה משה עמר מחטיבת המבצעים בנציבות כבאות והצלה הנמצא בזירה סיפר: "אנחנו כרגע עמלים לנסות למנוע את התפשטות השריפה למבנים הסמוכים. היה דיווח על נעדרים ולאחר סריקות הגענו למסקנה שכולם בריאים ושלמים ולא נמצאים בזירת האירוע. טרם הושגה שליטה על האש. נוודא שאין סכנות נוספות ואז תצא הודעה מסודרת". עמר ציין כי עדיין לא ידוע מה הגורם לשריפה וביקש להותיר את האזור שבקרבה של 500 מטרים מהשריפה פנוי מבני אדם.

פיצוץ ברעננה, מרץ 2012. נעם הלוי ותומר חרמש, ספק 500
"הייתה סדרה של פיצוצים רציניים, לפחות שישה, אחד אחרי השני". זירת האירוע, בצהריים/ספק 500, נעם הלוי ותומר חרמש

אברהם אברמוביץ', המתגורר לא הרחק מהאזור, סיפר כי שמע כמה פיצוצים בזמן שישב בחצר. "הייתה סדרה של פיצוצים רציניים, לפחות שישה, אחד אחרי השני. מיד אחר כך שמעתי את קולות האמבולנסים ומכבי האש".

ענת, בעלת עסק הסמוך למקום האירוע סיפרה: "שמענו פיצוץ גדול, פתאום שמענו עוד סדרה של פיצוצים. יצאנו החוצה ראינו אש ועשן, ראינו בלוני גז ומתכות עפים באוויר ושמענו את הכבאיות".

מנהלת שיווק בחברת HP, שמשרדיה נמצאים בסמוך למפעל בו אירעה השריפה סיפרה כי בזמן שהעובדים ציינו את חג הפסח בהרמת כוסית, נשמע פיצוץ שהרעיד את כל הבניין. "הסתכלנו דרך החלון וראינו את המבנה שמאחורי הבניין עולה בלהבות. אחרי דקה היה עוד פיצוץ ואחר כך נשמעה סדרה של פיצוצים". היא הוסיפה כי רבים מהעובדים עזבו את השולחנות ויצאו מהבניין שכן סדרת הפיצוצים גרמה לבהלה בקרב העובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיים סימנטוב, עד ראייה, סיפר כי "אני עובד במקום סמוך. זה קרה בחנות 'גנים' לכלי עבודה. שמענו פיצוצים, במקרה אחי עובד שם, יש צבעים והצבעים יכולים לבעור. כולם ברחו משם. יש שם בלוני גז ובלונים. מאוד מלחיץ".

מעיריית רעננה נמסר כי "אנשי צוות הביטחון של העירייה נמצאים בשטח ונמצאים בתיאום עם אנשי מגן דוד אדום והמשטרה".

(עדכון ראשון - 15:04)

פיצוץ ברעננה, מרץ 2012. דרור עינב
הכבאים השתלטו לאחר כשעתיים על האש. זירת השריפה ברעננה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully