וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: מדליית החירות לפרס בתמורה לשחרור פולארד

טל שלו

26.3.2012 / 9:37

למעלה מעשרת אלפים איש בהם גם שר המשפטים לשעבר אמנון רובינשטיין קוראים לנשיא לסרב לקבל את המדליה שתוענק לו על ידי נשיא ארה"ב בטרם ישוחרר המרגל הישראלי. "זה לעג לרש"

חופש תמורת חופש: עצומה חדשה שתישלח בימים הקרובים לנשיא המדינה, שמעון פרס, קוראת לנשיא לפעול לשחרורו של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד, עוד בטרם יקבל פרס את "מדליית החירות הנשיאותית" מנשיא ארצות הברית ברק אובמה בחודשים הקרובים.

בעצומה, עליה חתמו כבר למעלה מעשרת אלפים בני אדם, בהם שר המשפטים לשעבר אמנון רובינשטיין, עזאם עזאם, חיים אברהם (אביו של החייל בני אברהם שנחטף ונהרג בהר דב ב-2000) והזמרת רוחמה רז, מברכים הפונים את הנשיא על קבלת המדליה, אך מציינים כי "דווקא בשל הערכים הנעלים שמדלייה זו מסמלת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה בה בעת שארה"ב עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלאה כבר למעלה מ-27 שנים כאשר כיום גם בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק".

פגישת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ונשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, מרץ 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
רק כך ניתן יהיה למנוע מצב שבו קבלת מדליית החירות תהיה בבחינת לעג לרש כלפי יהונתן וכלפי מדינתנו". פרס ואובמה בוועידת איפא"ק/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בתחילת החודש, בנאומו בוועידת איפא"ק, הפתיע אובמה את הנשיא פרס כאשר הודיע שהוא מתכוון להעניק לו את מדליית החירות הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר הניתן על ידי נשיא ארה"ב ליחידים אשר תרמו תרומה מיוחדת ובעלת חשיבות לביטחון או לאינטרס הלאומי של ארצות הברית, לשלום עולמי, לתרבות או לעומדים מאחורי יוזמות ציבוריות או פרטיות בעלות חשיבויות אחרות. בין זוכי המדליה בעבר ניתן למצוא את המנהיג הדרום אפריקאי נלסון מנדלה, נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, האפיפיור יוחנן פאולוס השני, וולט דיסני, זמר הטנור פלסידו דומינגו, השחקנית אודרי הפבורן, ג'ו דימג'יו, המתאבק מוחמד עלי ורבים אחרים. הנשיא פרס, הישראלי השני שזוכה בעיטור אחרי נתן שרנסקי, צפוי לקבל את המדליה בחודשים הקרובים.

"מדובר בעניין אנושי"

בשנים האחרונות הלכו וגברו קולותיהם של בכירים אמריקאיים בעבר ובהווה שקראו באופן פומבי לשחרר את פולארד, מנתח נתוני מודיעין בצי האמריקני שנעצר לפני 27 שנים אחרי שפעל כמרגל עבור מדינת ישראל. בין הקוראים גם נושאי תפקידים רשמיים שהיו מעורבים בפרשה והתנגדו בעבר לשחרור, דוגמת מזכירי המדינה הנרי קיסינג'ר וג'ורג' שולץ, וראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי. הנשיא פרס אף העלה את הנושא בפגישתו עם הנשיא אובמה בשולי ועידת איפא"ק, וכך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך עד כה לא נרשמה תזוזה בעמדת ממשל אובמה בנושא.

"כל משפטן בעל מצפון צריך להתנגד להמשך עונש המאסר הזה. אני יודע כמה קיבלו אחרים שעברו עבירות דומות. מספיק זה מספיק", אמר שר המשפטים לשעבר אמנון רובינשטיין, "מדובר בעניין אנושי, כל אדם יבין שגם אם פולארד
שגה וטעה חייבים לקצוב את עונשו".

לרגל חג הפסח, "חג החירות", ועל רקע מצבו הרפואי המידרדר של פולארד, החליטו בוועד למען פולארד למנף את הענקת המדליה כדי להציג בפני הנשיא פרס את הדרישה לנצל את מעמדו הדיפלומטי על מנת לפעול בדחיפות לשחרורו. "רק כך ניתן יהיה למנוע מצב שבו קבלת מדליית החירות תהיה בבחינת לעג לרש כלפי יהונתן וכלפי מדינתנו", נכתב בעצומה. בוועד למען פולארד חשים שייתכן וישנו חלון הזדמנויות אחרון להביא לשחרורו, ועל כן מדגישים את חשיבותו של הלחץ הציבורי דווקא בימים אלה.

גם שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין הצטרף הבוקר לקריאת העצומה ואמר כי הוא "מצפה שנשיא המדינה יפעל מיידית בכל כוחו לשחרור פולארד בטרם קבלת מדליית החירות. קיים שינוי אווירה גם בקרב בכירים אמריקנים וגם בארץ וחייבים לעשות את המאמץ להביא לשחרור".

עוד על המאמץ לשחרור פולארד:
פרץ לדף הפייסבוק למען פולארד, והתנצל ביום כיפור
ביידן: מוכן לשוחח עם בכירים יהודים לגבי פולארד
"אובמה שקל לחון את ג'ונתן פולארד, ביידן סירב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully