וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמה שביתת הסגל הזוטר: "הגענו להסכם היסטורי"

ענת שלו

18.3.2012 / 1:40

לאחר משא ומתן אינטנסיבי והפכפך הגיעו הצדדים להסכמות, והלימודים באוניברסיטאות ישובו היום לסדרם במתכונת מלאה. נציגי הסגל הזוטר: "זהו מהפך של ממש באקדמיה הישראלית"

שביתת הסגל הזוטר הגיעה לסיומה: לאחר משא ומתן אינטנסיבי בין ועד ראשי האוניברסיטאות לחברי הסגל הזוטר, שפתחו בשביתה לפני שבועיים במחאה על תנאי העסקתם, שכרם ואי הביטחון התעסוקתי ממנו הם סובלים, הגיעו אמש (שבת) הצדדים למעמד חתימה על הסכם. שביתת הסגל הזוטר מסתיימת בפועל עם החתימה והיום כבר יתחדשו הלימודים במוסדות האקדמיים ברחבי הארץ.

סטודנטים באוניברסיטה, דצמבר 2011. עומר מירון
המשא ומתן האינטנסיבי נמשך עם תחילתה של השביתה, וכמעט הגיע לכדי פתרון מספר פעמים בשבוע האחרון, אך בבכל פעם חזרו בהם הצדדים ברגע האחרון/עומר מירון

בין הנושאים שסוכמו במסגרת המשא ומתן: תוספת שכר למאסטרנטים (תלמידי תואר שני) בגובה של %8-16 אחוזים (בהתאם לגודל הכיתות), הסדרי ביטחון תעסוקתי במסגרת כתבי התחייבות להעסקה של דוקטורנטים, עמיתי הוראה ומרצים לחוזה של מספר שנים, תוספת חמש שנות ותק לעמיתי הוראה, הצמדה לשכר הסגל הבכיר החל מאוקטובר 2011 באופן רטרואקטיבי, תוספת הפרשות לקופות הגמל ויישום ההסכם גם בתוכניות החוץ תקציביות באוניברסיטה, אשר להן משלמים התלמידים באופן פרטי.

המשא ומתן האינטנסיבי נמשך עם תחילתה של השביתה, וכמעט הגיע לכדי פתרון מספר פעמים בשבוע האחרון, אך בבכל פעם חזרו בהם הצדדים ברגע האחרון. לאחר מטחי האשמות שהטיחו הצדדים זה כלפי זה והפגנה סוערת של חברי אגודת הסטודנטים בתל אביב אל מול המשא ומתן, כינו חברי הסגל הזוטר את ההסכם שנחתם כלא פחות מ"היסטורי".

"הסגל הזוטר חשוב לאוניברסיטאות"

ד"ר אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, אמרה כי "ההשקעה במשא ומתן המרתוני הובילה ליצירת תשתית הסכם היסטורי. נגענו בסוגיות כואבות מזה שנים והכנסנו תכנים שישפרו את מצבם של כלל חברי הסגל האקדמאי הזוטר. מדובר במהפך של ממש באקדמיה הישראלית". לדבריה, "ההסכם כולל בתוכו סעיפים של בטחון תעסוקתי ומניעה של שחיקת השכר – שני נושאים מהותיים המהווים בסיס להעסקה הוגנת. אני מודה לפרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג), על הירתמותו ומאמציו להצלחת ההסכם, לור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות), להתאחדות הסטודנטים ולאגודת הסטודנטים ולחברי הארגונים על העמידה האיתנה לצדנו במאבק חשוב זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יו"ר ור"ה, פרופ' רבקה כרמי, הגיבה אף היא להסכם באומרה כי "הסגל האקדמי הזוטר חשוב לאוניברסיטאות ולכן כבר לפני שנתיים הגענו עימם להסכם שהבטיח את זכויותיהם הסוציאליות ונתן להם תוספות שכר של עשרות אחוזים. ההסכם הנוכחי נותן מענה לסוגיית הביטחון התעסוקתי של חברי הסגל וכולל בתוכו תוספות שכר משמעותיות נוספות. אני בטוחה כי ההבנות אליהן הגענו יתרמו רבות לעתיד וליציבות מערכת ההשכלה הגבוהה באוניברסיטאות".

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, אורי רשטיק, הוסיף ואמר כי "אנחנו מברכים את הסגל האקדמי הזוטר על סיומו הראוי של המאבק ועל ההישגים המשמעותיים אליהם הגיע. אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב תמכה במאבק לאורך כל הדרך ופעלה על מנת להביא לסיומו בהקדם, מכיוון שהאמנו במטרותיו המוצדקות. הישגי המאבק, ובראשם העלאת שכר המאסטרנטים והתחייבות לביטחון תעסוקתי, ישפיעו על מערכת השכלה הגבוהה בישראל בכללותה ועלינו הסטודנטים בפרט".

שביתת הסגל הזוטר: סטודנטים מחו ושרפו צמיגים באוניברסיטת תל אביב

לפניות לכתבת: anat2184@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully