וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הסגל הזוטר תימשך: סטודנטים שרפו צמיגים

ענת שלו

14.3.2012 / 0:34

כ-20 סטודנטים הפגינו על כשלון המגעים בין הצדדים מול בניין המנהלה של אוניברסיטת תל אביב, בו מתקיים המשא ומתן - ונעלו אותו. הצדדים מפרסמים הודעות סותרות על מצב המו"מ

שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטאות תימשך – כך הודיעו הערב (שלישי) נציגי הוועד המתאם של הסגל הזוטר, לאחר גם היום לא צלח המשא ומתן הקודח בין נציגי הסגל הזוטר לבין ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). בשל כך, גם מחר חברי הסגל הזוטר לא יעבירו שיעורים או תרגולים. לדברי גורמים המעורים במשא ומתן, האוצר פוצץ את המגעים, תוך התנגדות שההסכם שהתגבש (המציע בין היתר תוספות שכר והבטחת בטחון תעסוקתי) יחול על כלל האוניברסיטאות.

בשל הפגיעה הנגרמת לסטודנטים, הפגינו כ-20 מאלה מול בניין מנהלת אוניברסיטת תל אביב, בו התקיימו המגעים, ואף הבעירו צמיג ולפידים - ונעל את הכניסות לבניין ונציגי הצדדים בתוכו - וכן את כבישי הגישה אליו.

אחד הנושאים המרכזיים שגורמים לראשי האוניברסיטאות להתנגד להסכם שהתגבש הוא העסקת חברי סגל זוטר בתוכניות חוץ-תקציביות, כלומר תוכניות "יוקרתיות" יותר, להן התקציב מגיע מתשלומים גבוהים יותר של סטודנטים. מנגד, טוענים גורמים אחרים במשא ומתן כי הוא נמשך וכי הסגל הזוטר ממהר להכריז על פיצוץ המגעים, בעוד שיתר הצדדים מעוניינים להמשיך ולדון ביתר הסעיפים לפני החתימה הסופית.

מדשאה באוניברסיטת תל אביב. אורי לנץ
גם מחר חברי הסגל הזוטר לא יעבירו שיעורים או תרגולים. אוניברסיטת תל אביב/אורי לנץ

הצדדים התכנסו, כאמור, מספר פעמים בימים האחרונים, ואף גיבשו הסכם שכלל תוספת שכר לסטודנטים לתואר שני חברי הסגל הזוטר בגובה של 8-16%, הסדרי ביטחון תעסוקתי לדוקטורנטים, עמיתי הוראה ומרצים מן החוץ לתקופות של מספר שנים, תוספת חמש שנות ותק לעמיתי הוראה והצמדה לשכר של הסגל הבכיר באופן רטרואקטיבי החל מאוקטובר 2011. אמש היו אמורים הצדדים לחתום על ההסכם אך לפתע נודע כי האוצר מתנגד לו. בפרט, מתנגד הממונה על השכר לסעיף תחולת ההסכם הכללית על כלל האוניברסיטאות, שחלקן התנגדו לפרטי ההסכם.

נציגי הסגל הזוטר הודיעו כבר מספר פעמים, כאמור, על חתימת ההסכם המתוכנן אך יתר הגורמים לא מיהרו לברך על המוגמר, שכן מבחינתם המשא ומתן עדיין נמשך, ומנגד טוענים גורמים אחרים כי נציגי הות"ת, הממונה על השכר, ור"ה והסגל הזוטר ממשיכים לנסות ולגשות על הפערים בטיוטה, וכי הסגל הזוטר ממהר להוציא הודעות בלי קשר למה שקורה בפועל במגעים.

שמולי: הסטודנטים יצטרפו לשביתה

ד"ר אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, אמרה היום כי "ור"ה מוכיחים שוב שהם טובים בדיבורים, אך אין להם שום יכולת במעשים. כשלונם מהדהד. אם שר החינוך לא יתעשת ויתערב בענייני משרדו, ייקח שנים רבות לתקן את הנזק שנגרם מאוזלת ידו". מור"ה נמסר מנגד: "בניגוד להודעת הסגל הזוטר מתנהל משא ומתן עם כל הגורמים. נציגי הסגל הזוטר מתחפרים בעמדותיהם, יורדים לפסים אישיים כלפי נושאי תפקידים ומתעלמים מהסבל שהם מסבים לסטודנטים באוניברסיטאות".

התאחדות הסטודנטים הארצית, התומכת בעמדת הסגל הזוטר בסכסוך עם ור"ה ומשרד האוצר, הודיעה כי בהמשך לכשלון המגעים בין הצדדים, תיאלץ ההתאחדות להצטרף לשביתה כדי להביא להתקדמות במשא ומתן. איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים אף אמר כי "ההתנהלות במשא ומתן גובלת בחוסר אחריות ובהפקרות לשמה, אשר מובילה לפגיעה משמעותית בציבור הסטודנטים. למרות זאת נראה והפגיעה בסטודנטים מתקבלת בהבנה יחסית מצד הצדדים והתאחדות הסטודנטים לא תוכל להשלים עם פגיעה כה חמורה. לכן, במידה ולא ייחתם הסכם בטווח הזמן המיידי, תיאלץ ההתאחדות להצטרף למאבק, וזאת כדי להביא לסיומו המהיר של המשא ומתן ולסיום הפגיעה המתמשכת בסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully