וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: בני זוג יוכלו להתחתן רק מגיל 18

פנחס וולף

4.3.2012 / 14:17

כאב ראש לציבור החרדי? ועדת השרים אישרה הצעת חוק המעלה בשנה את הגיל החוקי לנישואין. השר משולם נהרי מש"ס: "לא הציגו בפנינו כל מחקר. אי אפשר לשנות הכל בחמש דקות"

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק המעלה את הגיל המינימלי לנישואין בישראל מ-17 ל-18 שנים. את ההצעה יזמו חברי הכנסת מהליכוד יריב לוין וגילה גמליאל, המכהנת כסגנית השר לענייני מעמד האישה. גמליאל אמרה כי בחרה להעלות את ההצעה במועד סמוך ליום השנה הבינלאומי, שיצוין בסוף השבוע.

ההצעה זכתה לתמיכת כל השרים, ולגיבוי משרדי הממשלה, פרט לשר משולם נהרי מש"ס, שהגן בלהט על המצב הקיים. נציג הציונות הדתית, השר דניאל הרשקוביץ מהבית היהודי, הביע תמיכה בהצעה, ואמר: "ניתנו נימוקים כבדי משקל לתמוך בחוק. יכולים להיות מצבים שבהם הורים משיאים את ילדיהם בגיל צעיר, או שהזוג צעיר מכדי לקבל החלטות". נהרי שאל אותו: "לא מפריע לך שמישהי מסתובבת עם חבר ואינה מתחתנת?".

חתונה של ישיבת ויז'ניץ בפתח תקווה. פברואר, 2012. AP
החוק החדש עורם מכשולים בפני חרדים משלל הזרמים המתחתנים בגיל צעיר. חתונה בפתח תקווה/AP

נציגי משרד המשפטים חיזקו בדיון את עמדתו של השר הרשקוביץ, ואמרו כי החוק קובע שגיל 18 הוא גיל הכשרות המשפטית, ולכן ראוי שנישואין, המהווים פעולה משפטית, יהיו רק מגיל זה. לדבריהם, ניתן לתמוך בסעיף הקובע שהיתר לנישואין יינתן החל מגיל 16, אם בית המשפט יתרשם בנחיצותו.

"לא הגיוני שבחמש דקות ישנו את מוסד הנישואים"

סגנית השר גמליאל אמרה בתום הדיון כי תופעה של נישואי קטינים מהווה פגיעה קשה בהם ובחברה כולה. לדבריה, נישואי קטינים אינם מאפשרים רכישת השכלה גבוהה, פוגעים בסיכוייהם של צעירים לניידות חברתית ומנציחים את מעגל העוני הבין-דורי. "חוק העלאת גיל הנישואין יאפשר לקטינים לממש את הזכות לחוק חינוך חינם עד גיל 18 במלואו", אמרה.

השר משולם נהרי אמר לוואלה! חדשות כי המצב הקיים אינו מחייב להעלות את גיל הנישואין. "לא הוכח שגרוע מאוד להינשא בגיל 17. האם בת 17 אינה בוגרת?", תהה. "מי קבע את הבשלות לבגרות? יש ילד שבוגר בגיל צעיר, ויש מי שגם בגיל 19 עדיין אינו בוגר".

"כיום, בשלות מינית מגיעה בגיל צעיר וצעיר יותר", המשיך נהרי. "לא הביאו שום חוות דעת מקצועית מדעית, ואני יודע רק דבר אחד: שהמציע הוא מהליכוד, ולכן החברים שלו תומכים בו. האם הציגו איזה מחקר? כל הדיון לקח אולי חמש דקות. לא הגיוני שבחמש דקות י?שנו את מוסד הנישואין מבלי בלי שאיש יביא נתונים. זה לא רציני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully