וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המטה לשחרור שליט לנתניהו: "יישר כוח גדול"

טל שלו

24.2.2012 / 15:33

בימים בהם סופג נתניהו ביקורת על התנהלותו בפרשת אשל, שלח שמשון ליבמן מכתב תודה לראש הממשלה בו שיבח את החלטתו "האמיצה המבטאת מנהיגות נכונה" שהביאה לשחרורו של שליט

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתמודד עם חצי הביקורת המופנים לעבר התנהלותו בפרשת אשל כמו גם מתכונן לקראת פגישתו המכרעת עם הנשיא אובמה בחודש הבא, שתתמקד בהתמודדות עם הגרעין האירני, מכתב שקיבל השבוע מספק תזכורת, שאך לפני ארבעה חודשים הגיע לשיא תמיכתו הציבורית בקדנציה השנייה שלו, וזכה למחמאות מכל עבר. "הנידון: תודה אישית על החלטתך שהביאה להשבתו של גלעד שליט לביתו", היא כותרת המכתב ששיגר השבוע מי ששימש כראש מטה המאבק להשבתו של גלעד שליט, שמשון ליבמן, לראש הממשלה. "משעברו הימים והשגרה מתחילה להרחיק מאתנו את גודל האירוע, בחרתי בעת הזו, קצת אחרי ששקטה ההתרגשות הרבה, להודות לך. בעת הזו, אני בוחר, כאזרח פשוט, שבחר להיות בטבורו של מאבק על ערך, ללחוץ את ידך בחום ולומר לך – יישר כוח גדול", כתב ליבמן לנתניהו.

גלעד שליט ובנימין נתניהו בבסיס תל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
"יום השחרור היה יום של חג בישראל", שליט ונתניהו ביום שחרורו/דובר צה"ל

ארבעה חודשים לשחרורו הדרמטי, גלעד שליט כבר פתח עמוד פייסבוק, צפה במשחק כדורסל של מכבי תל אביב, ביקר והודה לנשיא צרפת ניקולה סרקוזי, ואביו, נועם, הכריז על כניסתו לפוליטיקה. "יום השחרור היה יום של חג בישראל", נזכר ליבמן, תושב מצפה הילה, שהוביל בשלוש השנים האחרונות את המאבק הציבורי לשחרור שליט, "הדגלים שהונפו, הגאווה ששבה למעוננו, החוסן הלאומי שחדר לכל בית, כל הללו הם פרי החלטתך". ליבמן משבח במכתב את ההחלטה "האמיצה" של ראש הממשלה, "המבטאת מנהיגות ישראלית יהודית נכונה, כמהלך מכונן וראוי של מנהיג בארצנו", ומביע תקווה שנתניהו יקבל בהמשך "החלטות אמיצות נוספות, אם באשר לאיכות חיינו כחברה צודקת יותר ואם באשר לפתיחת הצוהר לשלום, למען ילדינו, באומץ וביצירתיות שהוכחת".

במכתב מבקש ליבמן לציין גם את הוקרתו למתווכים הישראליים חגי הדס ודוד מידן, שניהלו את המגעים שהובילו לשחרור שליט. "הגדיל לעשות דויד מידן שהוביל את הנושא לפתרונו המלא, בהיותו יד ימינך וניווט את המהלך האחרון בכישרון רב", הדגיש ליבמן. "מי ייתן שנוכל כולנו ליהנות מיכולותיו גם בתחומים נוספים שיש בהם תרומה למדינה".

לאחר אישור עסקת שליט הדגיש נתניהו כי מדובר "בהחלטה הקשה" שקיבל בחייו. "לבי עם נפגעי משפחות הטרור, אני מבין את סבלם ואת מצוקתם", הסביר נתניהו, בעצמו אח שכול, בפתח ישיבת הממשלה בה אושרה העסקה, אך הדגיש כי "מנהיגות נבחנת ברגעים אלה - ביכולת לקבל החלטות קשות אבל נכונות. אני מאמין שהגענו להסכם הטוב ביותר שהניתן להשיג בעת הזו". התרגשותו של נתניהו מהמעמד אף זכתה לגרסה צינית ויראלית ברשת בימים שלאחר השחרור, כאשר התמונה שצולמה של נתניהו מחייך צופה בחיבוק של גלעד ואביו נועם שליט, עובדה ברשת בעשרות חיתוכי פוטושופ ונודעה בכינוי "ביבי גאמפ". נתניהו עצמו הגיב לתופעה בהומור ואנשי התקשורת שלו הכינו גרסה משלהם לתמונת ראש הממשלה מחייך, בתוספת הכיתוב "דוגרי, הצחקתם אותי".

לקריאה נוספת:
היום שאחרי: הפעילים שמאחורי המאבק להשבת שליט
מפגש מרגש בפריז: גלעד שליט התארח אצל סרקוזי
גלעד שליט נפגש עם משפחת מפקדו שנהרג

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully