וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וארה"ב יקיימו התרגיל הגדול בהיסטוריה"

7.2.2012 / 0:00

על פי דיווחים, תרגיל ההגנה האווירי של צה"ל וצבא ארה"ב, הגדול אי פעם, יתקיים סביב חודש אוקטובר בהשתתפות אלפי חיילים. רק לפני מספר שבועות נודע על דחיית התרגיל

צעד נוסף בהיערכות מול אירן? ישראל וארצות הברית צפויות לקיים עד חודש אוקטובר את תרגיל ההגנה האווירי הגדול בהיסטוריה. כך דווח אתמול (שני) בכלי תקשורת בארה"ב. מדובר בתרגיל שנדחה רק לפני כשלושה שבועות. על פי הדיווחים, שתי המדינות הגיעו להבנה בנושא, וקצינים בכירים בצבא האמריקאי יגיעו עד סוף החודש לישראל לצורך תכנון ותיאום התרגיל, בו אמורים להשתתף אלפי חיילים משני הצבאות, ומועדו המדויק מול משרד הביטחון וצה"ל. במהלך התרגיל יופעלו מערכות הגנה אוויריות במספר שכבות ובמסגרתו ארה"ב תשגר לאזור נושאות מטוסים. לצורך כך ישולבו בתרגיל כלל המכ"מים והסנסורים באזור ועם סיומו יכלול מטווח של טילים שידמו התקפה על יעדים ישראלים.

כאמור, לפני כשלושה שבועות החליטו משרד ההגנה האמריקאי ומשרד הביטחון לדחות את התרגיל שתוכנן להתקיים באביב הקרוב, למועד בלתי ידוע ולא נמסר מהן הסיבות שהביאו להחלטה זו. גורמים במערכת הביטחון העריכו אז כי דחיית התרגיל נבעה מחשש שהוא יעורר ספקולציות מוטעות ויתפרש כהכנה לתקיפה באירן.

גורמים בכירים במשרד הביטחון הבהירו מיד לאחר ההודעה על דחיית התרגיל כי ההחלטה התקבלה על ידי הדרג המדיני. "ראש הממשלה בנימין נתניהו ניתח את התקופה על רקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לאירן והחליט לדחות את התרגיל עקב חשש שיתפרש כהכנה להתקפה באירן". ואילו ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, אמר בתגובה כי "ההחלטה על ביטול התרגיל התקבלה במשותף על ידי ארצות הברית וישראל, בשל שיקולי תזמון התרגיל".

בצה"ל קיבלו בתדהמה את ההחלטה וקצין בכיר בחיל האוויר אף הסביר אז כי "מדובר בתרגיל שמתפרס על פני 30 יום ואם הוא לא יתקיים עד סוף חודשי הקיץ, אנחנו נכנסים לתקופת החגים שלנו ושלהם ולכן לא יהיה ניתן לבצע את התרגיל". לדבריו, "אנחנו מאוד מקווים שהמצב המדיני יאפשר את קיום התרגיל עוד השנה, כי אחרת הוא יידחה למועד רחוק וזאת בשל גרף האימונים של שני הצדדים".

עוד באותו נושא:
"נתניהו חשש שהתרגיל יתפרש כאיום על אירן"
גורם ביטחוני: "התרגיל עם ארה"ב בוטל - ולא בגלל התקציב"

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully