וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדו"ח: אושרה הקמת הרשות הארצית לכבאות

פנחס וולף

5.2.2012 / 16:58

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק הממשלתית לפיה תוקם רשות שתרחיב את סמכויות הכבאים, אך גם תמנע מהם את האפשרות לשבות. "צעד חשוב ומשמעותי", אמר השר אהרונוביץ'

"חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה" יוצא לדרך: על רקע פרסומו המתקרב של דו"ח מבקר המדינה על אסון הכרמל, שצפוי לכלול ביקורת גם על השרים, אישרה היום (ראשון) ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק הממשלתית שהגיש השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להקמת הרשות הארצית. בשבוע שעבר פורסם כי מבקר המדינה החליט להסיק מסקנות חריפות נגד שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ, על כך שהרפורמה לא יצאה לדרך לפני האסון. כעת תקודם הצעת החוק שבין היתר תבצע את הרפורמה.

תחנת כיבוי בראשון לציון. נמרוד סונדרס
בקרוב, הן יהיו כפופות לרשות ארצית/נמרוד סונדרס

הרשות לכבאות והצלה תרכז את כל יחידות הכבאות העירוניות הקיימות היום, והיא תהיה כפופה למשרד הביטחון פנים. למרות שייתכן והדבר יתרום למערך הכבאות כולו, המהלך צפוי לטמון בחובו גם כמה הגבלות על הכבאים; מעתה, ייאסר עליהם לשבות, בדיוק כפי שנאסר על כוחות הביטחון. עם זאת, לכבאי תוענק סמכות רחבה, כמו אפשרות להשתמש ברכוש פרטי או לפגוע ברכוש כזה בעת חירום. נציב שירות הכבאות יוכל למנות מפקחי בטיחות אש, שיהיו רשאים לדרוש מידע ולהפעיל סמכויות אחרות במקומות פרטיים כדי לוודא אכיפת כללי בטיחות באש. הצעת החוק קובעת עוד כי לרשות הכבאות תהיה הסמכות להוציא צו הפסקה מינהלי למקום שיוגדר כמסוכן.

מי שיפריע לכבאי - ייכלא לשנה

בנוסף, החוק כולל גם פרק ענישה מיוחד: מי שיפריע לצוות כיבוי לפעול, או מי שינסה להשפיע על חוקרי דליקות, יהיה צפוי לשנת מאסר בפועל. מי שלא יתקין אמצעי ביטול אש והצלה בנכס שברשותו, יהיה צפוי לחצי שנת מאסר, או לקנס.

"מדובר בצעד חשוב ומשמעותי המאפשר את קידום הקמת הרשות הארצית באופן שיאפשר למדינת ישראל להתמודד טוב יותר עם אירועי שריפה ותרחישים הדורשים יכולות מקצועיות גבוהות", אמר אהרונוביץ' לאחר החלטת הוועדה. "הליך זה אותו אנו מקדמים מאפשר לנו להקים ארגון בקנה מידה וברמה מהמתקדמות שיש". לדבריו, במשרד לביטחון הפנים ימשיכו ביחד עם נציבות הכבאות בבניית והקמת הרשות במקביל להמשך הגיוס, ההצטיידות והבינוי המתבצעים מאז ינואר 2011.

יו"ר ארגון הכבאים, יואב גדסי, אמר בתגובה להצעת החוק כי "תמוהה החלטת השר אהרונוביץ' להגיש את תזכיר החוק דווקא עם תחילת הישיבות המשותפות עם המשרד לביטחון פנים, האוצר ונציגי לוחמי האש על פתרון הבעיות הקשות במערך הכבאות ובניגוד לסיכומים. הגשת ההצעה בשלב מוקדם זה מוכיחה כי לשר אין רצון לפתור בעיות קריטיות ארוכות שנים במערך. בעיות שמסכנות את חייהם של מיליוני תושבים. אנו מתריעים כי ההצעה במצבה הנוכחי מונעת כל שיקום של מערך הכבאות ואנו מסירים כל אחריות מהמסמך. לוחמי האש שהתחייבו להצלת חיי אדם, לא יאפשרו את העברת הצעת החוק כפי שהיא היום".

לקראת דו"ח המבקר
המבקר למשפחות הרוגי הכרמל: ”נבדוק האחריות למעלה”
השריפה בכרמל: ”המבקר יקרא להדיח את ישי ושטייניץ”
הכבאים לנתניהו: ”עדיין חסר לנו ציוד וכוח אדם”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully