וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלום עכשיו": חבר ב"וועדת המאחזים" פסול לתפקיד

יהושע בריינר

1.2.2012 / 12:01

הארגון פנה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות החשיפה לפיה חבר הצוות, אלן בייקר, סיפק בעבר חוות דעת עבור מתנחלים. עו"ד מיכאל ספרד: "למנוע כל חשש של ניגוד עניינים"

הקרב על "ועדת המאחזים" - האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ להחליף חבר בצוות שהוקם במטרה לפתור את בעיית חוקיותם של מספר מאחזים בגדה? ארגון "שלום עכשיו" פנה הבוקר (רביעי) אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפסול את חברותו של המשפטן אלן בייקר בוועדה בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות לפיה בייקר עבד עבור המתנחלים ואף סיפק לאנשי המאחז מגרון חוות דעת משפטית לפיה ניתן להשאיר את המאחז מבלי להרוס אותו. כזכור, ראש הממשלה ושר המשפטים יעקב נאמן הודיעו לפני יומיים על הקמת ועדה מיוחדת שתדון בנושא המאחזים ביהודה ושומרון בראשות שופט העליון בדימוס אדמונד לוי.

בפועל מטרת הוועדה היא להגיש בתוך שלושה חודשים חוות דעת שתהווה אלטרנטיבה "ימנית" לדו"ח המאחזים של טליה ששון ותאפשר פתרונות משפטיים למאחזים שאמורים להתפנות. אלא שאז התברר כי דעתו של בייקר כבר גובשה לאחר שבחוות הדעת שהגיש למתנחלים כתב כי על פי החוק החל כיום על הקרקעות בגדה המערבית, ניתן לפצות פלסטיני שבוצעה בנייה על הקרקע שלו כל עוד הבנייה נעשתה ב"תום לב".

כעת דורשים ב"שלום עכשיו" לפסול את בייקר בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי לדבריהם. "מינויו של בייקר נגוע לכאורה בניגוד עניינים קשה מאין כמותו", כתב עו"ד מיכאל ספרד מטעם שלום עכשיו, "עו"ד בייקר עבד עבור המתנחלים ועשוי כעת לעמוד באותה ועדה אשר תידרש לדון בסוגיות אלה בדיוק. הפסיקה והשכל הישר קובעים שיש להקפיד בבדיקת כשירותו והתאמתו של אדם פרטי לתפקיד ציבורי ובייחוד יש לברר היטב האם לא מתעורר חשש של ניגוד עניינים בין עיסוקיו הפרטיים לתפקיד הציבורי. ועדה מייעצת זו, אלא אם רוצים לקבוע את תוצאותיה מראש, אמורה להיות משוחררת מכל הלחצים של גורמים בעלי עניין ולפיכך יש למנוע כל חשש של ניגוד עניינים או מראית עין של ניגוד עניינים".

בייקר עצמו נחשב למשפטן המומחה בדין הבינלאומי. בעברו שימש כבכיר במשרד החוץ ובהמשך היה ליועץ המשפטי של המשרד ושגריר ישראל בקנדה. בייקר גם חתם על מכתב של "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" שם דרש ממזכ"ל האו"ם באן קי מון שלא לעלות לדיון את עניין מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

עוד בנושא:
בצוות המאחזים: שגריר לשעבר התומך בהכשרת מגרון
בגין נגד החוק להסדרת מאחזים: "סחיטה באיומים"
תושבי מגרון: מיליון שקל למוכיח בעלות על אדמותינו

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully