וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה נגד הדרת אתיופים בקריית מלאכי: "שחור זה רק צבע"

רמי שני

10.1.2012 / 18:00

לאחר שמספר בעלי בתים בעיר סירבו להשכיר לבני העדה דירות, וכתובות נאצה רוססו נגד העולים מאתיופיה, התקיימה הפגנה בעיר בהשתתפות אלפיים תושבים. "גזענות זה לא גזעי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

כאלפיים מבני הקהילה האתיופית בקריית מלאכי ועמם אזרחים רבים קיימו אחר הצהריים (שלישי) תהלוכה לכיוון הרחבה המרכזית בעיר, שם התקיימה הפגנה נגד גזענות כלפי יוצאי העדה האתיופית לאחר שהתפרסם כי בעלי בתים סירבו להשכיר להם דירות. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "שחור זה רק צבע", "גזענות זה לא גזעי" ו"מכירים את ה-KKK?".

המתיחות בין תושביה "המקוריים" של העיר לשכניהם האתיופים, החדשים, הגיעה לשיא בתקופה האחרונה, אחרי שכתובות "תג מחיר נגד אתיופים" רוססו על גבי מכוניות ועל קירות בתים ברחובותיה. מדובר באותו מתחם מגורים שבו פעלו חלק מהדיירים למנוע מכירת דירות לאתיופים ו"קנסו" את שכניהן שהשכירו להם דירות.

"נוכחות המשטרה במתחם הוגברה בעקבות כתבה ששודרה בעניין", אמר אתמול מפקד משטרת קריית מלאכי, סגן-ניצב מוטי שיף, "בשעות הבוקר המוקדמות, גילו שוטרים מניידת הסיור את הכתובות על כמה מכוניות ברחוב הרב חיים פינטו ועל כמה קירות בתים בסביבה". לדבריו, בעלי המכוניות נקראו כדי להגיש תלונות במשטרה, ונפתחה חקירה בעניין.

במגרש החניה של מתחם המגורים התגלו כתובות "תג מחיר" על ארבעה כלי רכב, ועל 13 מכוניות אחרות רוסס צבע שחור. בשבועות האחרונים, סיפרו תושבים ברחוב כי הם אינם מעוניינים שבסביבתם יתגוררו תושבים מבני העדה האתיופית, בשל חשש מירידת ערך מחירי הדירות וההשפעה שתהיה, לדבריהם, לתושבים אלו על איכות המגורים בסביבה. אחד מהם אף תועד בערוץ 2 באומרו כי "לאתיופים יש ריח של פצצת אטום".

משטרת קריית מלאכי עומדת בשלבי סיום של החקירה שהחלה בעקבות תלונה שהוגשה לאחר הפרסום על הסירוב להשכיר דירות לאתיופים. במשטרה אומרים כי לא נמצאו הוכחות לכך שקיים חוזה שעליו חתמו בעלי הדירות שלא להשכיר דירות לבני הקהילה האתיופית, אולם נשמעו אמירות בעניין. ממצאי החקירה אמורים להיות מוגשים מחר לחברי כנסת ולקראת דיון שיתקיים בעניין.

שרת הקליטה סופה לנדבר מסרה לקראת ההפגנה כי "צר לי לשמוע שבשנת 2012 קמים בציבור הישראלי גורמים עוינים לעולים החדשים, אשר לוקחים חלק פעיל במפעל הציוני". לנדבר ציינה כי בהיסטוריה הלא רחוקה "כולנו התחלנו כעולים בישראל, ואני מתביישת לגלות שבתוך עמנו מתגלים סימנים של חוסר סובלנות כה בוטה". עוד נמסר כי משרד הקליטה רואה בחומרה כל ביטוי אלים כלפי עולים חדשים וקורא לרשות המקומית כמו גם לציבור להוקיע תופעות כאלו מקרבם.

על רקע ההפגנה, הודיע הערב ח"כ דני דנון (ליכוד) כי יכנס מחר דיון דחוף בכנסת בנושא הדרת האתיופים בקריית מלאכי. לדבריו "גזענות נפשעת של עבריינים המנסים להדיר אתיופים מאזורי מגורים לא תעבור לסדר היום הערכי המוסרי והחוקי של החברה הישראלית".

עדכון ראשון - 16:00

המתח מחריף: כתובות תג מחיר רוססו בקריית מלאכי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully