וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקש לתרום שיער לחולי סרטן - והושעה מבית הספר

קובי דוד

9.1.2012 / 8:07

נהוראי בן ה-10 מתקרב ליעד שיאפשר לו לתרום שיער לחולים שעוברים כימותרפיה. בבית הספר בחרו להיאחז בתקנון שאוסר הארכת שיער. "במקום לעודד אותי לעשות מצווה, מענישים אותי"

נהוראי אזולאי בן ה-10 מהיישוב הקהילתי-דתי מצפה נטופה שבגליל התחתון יושב כבר שבוע בבית ולא הולך לבית הספר. לפני כשנתיים החל נהוראי להאריך את מחלפות ראשו על מנת לתרום את שערו לארגון "זיכרון מנחם", האוסף שיער לחולי סרטן. מנהל בית הספר הממלכתי-דתי בקיבוץ לביא נאחז בתקנון הבית-ספרי שאוסר על הארכת שיער לבנים והורה לנהוראי להסתפר. לאחר שהדרישה לא קוימה, החליט המנהל להשעות את נהוראי מהלימודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זו החלטה שלקחתי עליי ועכשיו אני לא יכול להסתפר, רגע לפני שהתהליך נגמר". נהוראי אזולאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

נהוראי, כיום תלמיד בכיתה ד', החליט לפני שנתיים להאריך את שערו לאחר ששמע על כך שאנשים בריאים תורמים שיער לחולי סרטן שנאלצים להתמודד עם טיפולים כימותרפיים. ההחלטה התקבלה בעקבות שיחה שקיים נהוראי עם אחד משכניו. לאחר השיחה המדוברת, נהוראי החל להאריך את שערו. "זו הייתה יוזמה שלו", סיפרה אמו אביבה. "ביום אחד בהיר הוא החליט להאריך את השיער. אפילו בימים חמים הוא נאלץ לסבול מספר לא קטן של סיכות על הראש, אבל הוא לעולם לא התייאש".

האם הוסיפה כי "מנהל בית הספר הקודם זימן את נהוראי לשיחה אישית. בשיחה ביניהם, המנהל חיזק את הבן שלי ואמר לו שמדובר במעשה חינוכי ומוסרי. נורא התרגשתי לדעת שבית הספר מקבל את רצונו למרות הקושי בכך". נהוראי שואף להצמיח שיער באורך של 20 סנטימטרים, על מנת שניתן יהיה ליצור פאה לחולה סרטן. המנהל שנכנס באחרונה לתפקידו, מאיים לקטוע את התהליך.

נהוראי סיפר לוואלה! חדשות כי "במקום לעודד אותי לעשות מצווה, אני מקבל עונש. הסברתי להנהלת בית הספר שעם עוד שלושה סנטימטרים אני אסתפר. אני לא נהנה ללכת עם שיער ארוך שמפריע לי במהלך היום, זו החלטה שלקחתי עליי ועכשיו אני לא יכול להסתפר, רגע לפני שהתהליך נגמר". נהוראי הוסיף כי "אני מבין את חשיבות תקנון בית הספר, אבל לא עשיתי שום דבר אסור. אני משתעמם בבית ולא יכול ללכת ללימודים כי לא מכניסים אותי לכיתה. המורה שלי אמרה לי שהיא מתגעגעת אליי ושאני חסר בין כל התלמידים, גם חברים שלי לא מבינים למה אני לא מגיע לבית הספר אם אני בריא והכל בסדר".

בעמותת "זיכרון מנחם" אמרו בתגובה לאקט שבו נקט נהוראי כי "יוזמתו של הילד מבורכת מאוד. אנחנו לא רוצים להתערב בסיפור האישי של הילד. לבקשת בית הספר הבהרנו להורי הילד שהוא יכול לשלוח את השיער גם באורך הנוכחי, כך שבעתיד נמצא שימוש בשיער". האם אביבה הוסיפה כי "אני לא מבינה על מה כל המהומה, זה ידוע לנו שרק מאורך של 20 סנטימטרים ניתן ליצור פאה איכותית. למה להרוס לילד את התהליך רגע לפני הסוף. המנהל הקודם כיבד את רצונו של בני ואפשר לו להאריך את השיער על פי אותו תקנון. מדוע עכשיו עושים לנו דווקא? אם לא אקבל תשובה חיובית לחזרתו של נהוראי לבית הספר אפנה לשר החינוך כדי שייתן את הדין על כך".

מהמועצה האזורית הגליל התחתון שבתחומה נמצא בית הספר נמסר בתגובה כי "מנהל בית הספר מצא פתרון יצירתי לנושא ואף יצר קשר עם עמותה שעוסקת בתרומת שיער של פאות וחולי סרטן. העמותה הסכימה לקבל את השיער של הילד גם באורכו הנוכחי ואף הציע לערוך מסיבה גדולה לילד לאחר שיתרום את השיער עבור המצווה הגדולה שהוא עושה, אולם הוריו סירבו לקבל את ההצעה". ממחוז צפון במשרד החינוך נמסר בתגובה כי "האירוע מוכר לגורמים הרלוונטיים ונמצא בטיפול".

המאבק במחלת הסרטן - עוד כותרות:

לראשונה בישראל: גידול סרטני הוסר מהכבד ללא חתך
סל התרופות: סרטן ואיידס בפנים, חיסונים בחוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully