וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: כ-3,000 מסתננים חצו את הגבול בדצמבר

כחודש לאחר שהודיע ראש הממשלה על תוכניתו לעצירת ההסתננות לישראל, מדווחת רשות ההגירה והאוכלוסין על מספר שיא של מסתננים בחודש דצמבר. בקרוב יובא לאישור בכנסת החוק למניעת מסתננים

גל המסתננים לתוך מדינת ישראל ממשיך לשבור שיאים. לפי נתונים שמסרה היום (ראשון) רשות ההגירה והאוכלוסין, נרשמה בחודש דצמבר עלייה חדה נוספת במספר המסתננים שחדרו לארץ. כך, מתחילת החודש נקלטו 2,931 מסתננים במתקן "סהרונים" ומתחילת השנה נכנסו לארץ 16,816 מסתננים. משנת 2006 ועד היום חדרו למדינת ישראל למעלה מ- 54,247 מסתננים.

חודש דצמבר היה החודש השלישי ברציפות בו נשבר שיא במספר המסתננים לאחר שבחודש נובמבר נכנסו לגבולות המדינה 2,676 בני אדם ובחודש אוקטובר חצו את הגבולות 2,100 בני אדם.

בתחילת החודש שעבר הציג ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, תוכנית שגיבש להתמודדות עם שטף המסתננים בגבול הדרום אותו כינה "מכת מדינה". במסגרת התוכנית, שעלותה 630 מיליון שקלים ותדרוש קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה, תזורז השלמת הגדר בגבול המצרי ויוקמו מתקני שהייה ומעצר על מנת לקלוט את המסתננים. כמו כן, אמר נתניהו כי ייסע לאפריקה על מנת לקדם הסדרי החזרה של מסתננים שייתפסו מנסים לחצות את הגבול לישראל.

הדגש המרכזי בתוכנית החדשה הוא על הגדלת האכיפה והגדלת הקנסות על מעסיקי מסתנני עבודה בלתי-חוקיים. לפי הצעת החוק שתובא לאישור הכנסת ניתן יהיה לקנוס תאגידים שמעסיקים מסתנני עבודה בלתי-חוקיים בסכומים של 75,000 שקלים ובמקרים מסוימים אף להביא לסגירת העסק.

הצעת החוק למניעת מסתננים - "חריגה"

ב-19 בדצמבר אישרה ועדת הפנים של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את תיקון החוק למניעת הסתננות, ברוב של תשעה חברים מול ארבעה. על פי התיקון, ניתן יהיה להחזיק מסתננים במשמורת לתקופות ממושכות, אף לתקופה של מעבר לשלוש שנים. היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, תקף את הצעת החוק ואמר כי ההצעה "חריגה על-פי כל קנה מידה". במהלך דיון על ההצעה, אמר ינון כי "בשל חריגותה של ההצעה, מצאתי לנכון להופיע בפני הוועדה ולהסביר לחברי הכנסת את עיקרי ההסדר המוצע, והקשיים המשפטיים שלדעתי טמונים בו בנוסחו הנוכחי. אין מחלוקת שתופעת ההסתננות מגבולה הדרומי של ישראל, המכונה בפי ראש הממשלה ורבים אחרים 'מכת מדינה', מחייבת טיפול מערכתי מקיף והולם. השאלה, כמובן, מתמקדת באופי הפתרונות המוצעים", הבהיר.

ינון טען עוד כי "במדינת ישראל אין כיום אפשרות משפטית להחזיק אדם במשמורת לאורך שנים ולשלול את חירותו, מבלי שהועמד לדין והוכחה אשמתו בהליך שיפוטי, למעט במקרים חריגים המכונים 'מעצרים מנהליים' המוגבלים בזמן, שבהם יש צורך בראיות הנוגעות למסוכנות של אותו אדם ושעליהם יש פיקוח שיפוטי הדוק".

בתוך כך, הודיע הבוקר ראש הממשלה כי לאחר שתושלם בניית הגדר בגבול ישראל-מצרים, תיבנה גם גדר בערבה על הגבול עם ירדן. נתניהו אמר את הדברים בישיבת שרי הליכוד, לפני ישיבת הממשלה. המהלך של בניית הגדר בגבול המזרחי, נועד לבלום הסתננות של מהגרי עבודה ופליטים מאפריקה, שינסו לעקוף את המכשול הדרומי. ביום שלישי יתקיים דיון במשרד הביטחון בנוגע להמשך בניית הגדר בגבול המצרי ובניית הגדר בגבול הירדני. בשיחות סגורות בשבועות האחרונים אמר ראש הממשלה נתניהו כי "ברגע שהפער הכלכלי של כושר ההשתכרות בין ישראל ואפריקה נותר יציב, תמיד תהיה אטרקציה להסתנן, אחרי שנסגור את הגבול עם מצרים זה עניין של זמן עד שהמסתננים יגיעו גם משם".

עוד באותו הנושא
למרות המחלוקת: החוק למניעת מסתננים לאישור הכנסת
הממשלה אישרה תוכנית נתניהו למאבק במסתננים
גם בגבול עם ירדן: נתניהו מקדם הקמת גדר ביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully