וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: זינוק של 66% במקרי הדרת נשים ב-2011

דו"ח של המרכז הרפורמי לדת ומדינה מגלה כי בשנה האחרונה חלה עלייה חדה במקרי ההפרדה, גם מחוץ למגזר החרדי. מספר הכנסים הציבוריים המקיימים הפרדה הוכפל, בבתי העלמין המספר שולש

הדיון הציבורי בסוגיית הדרת הנשים במגזר החרדי מקבל אישוש מנתונים סטטיסטיים – דו"ח של "המרכז הרפורמי לדת ומדינה", אשר פורסם היום (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, מציג תמונה קודרת אודות התגברות תופעות ההפרדה וההדרה בציבור.

על פי הדו"ח, ב-2011 חלה עלייה של 66% במספר מקרי ההדרה וההפרדה המדווחים. בנוסף נראה כי ההפרדה בין גברים לנשים התפשטה גם מחוץ למגזר החרדי - בשנה האחרונה ניכרה עלייה של 100 אחוזים במספר הכנסים הנערכים על ידי גופים ציבוריים ומקיימים הפרדה, ופי שלושה יותר בתי עלמין אשר פועלים בצורה דומה. עוד מצוין בדו"ח, כי ההפרדה התרחבה גם לחברות תעופה, קופות חולים, קלפיות, תחנות רדיו, כנסים ואירועים ציבוריים, עסקים פרטיים ושלטי פרסום. במקומות פרטיים דווחה עלייה של 60% במקרי הפרדה.

לעומת זאת, בתחבורה הציבורית, אשר מקרי הדרת נשים שאירעו בה לאחרונה חוללו שערורייה ציבורית, חלה דווקא ירידה של 80% במספר הנסיעות המופרדות, ככל הנראה עקב פסיקת בג"ץ בנושא בינואר האחרון. בשנה החולפת נערכו כ-400 נסיעות ביום בקווי המהדרין, לעומת 2,500 נסיעות ביום ב-2010.

אפליית נשים - סיקור מיוחד בוואלה!
הדרת נשים בצבא: הרבצ"ר מגנה ויערוך כנס חירום
מאות חרדים יידו אבנים ושרפו פחים בבית שמש
שופט שלום בירושלים: "הדרת נשים - הבלטה של התקשורת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully