וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר: "להילחם למען השלטים וקווי המהדרין"

האדמו"ר מתולדות אהרון, הנחשבת לאחת החסידויות השמרניות והקיצוניות בעדה החרדית, השווה את התפרעות חסידיו למלחמת החשמונאים. "אסור להתפשר - זו מלחמה על הבית היהודי"

יוצאים למלחמת חורמה: הרב דוד קאהן, האדמו"ר מתולדות אהרון, הנחשבת לאחת החסידויות השמרניות והקיצוניות בעדה החרדית, הגיע אתמול (שני) לבית מדרשו בבית שמש, והתייחס למהומה הציבורית סביב האלימות החרדית בבית שמש, והסערה סביב אפליית הנשים בקווי התחבורה הציבורית. באתר "חדרי חרדים" ציטטו את נאומו התקיף של קאהן, בוא אמר, בין היתר: "צריכים להילחם ולשמור על השלטים ועל קווי המהדרין. אסור להתפשר – המלחמה היא על הבית היהודי".

בית שמש, הדרת נשים ברחובות, דצמבר 2011. עומר מירון
הרב קורא להם להמשיך ולהילחם. בית שמש, אתמול/עומר מירון

קאהן השווה בדבריו את מאבק חסידיו ברשויות החוק למלחמת החשמונאים. ""בכל דור יש לנו מלחמה עם היוונים", אמר, "אנחנו רואים היום שהיוונים והמתיוונים של היום הם נכנסים בנו, והם רוצים להשמיד את תורתך, שהם הדברים של עיקרי הדת - קדושה וטהרה. כל אחד ואחד חייב לעמוד על המשמר, אנחנו צריכים ללחום את מלחמת החשמונאים של אז, ולא להיבהל מכל המסביב.

"רק רב אחד יכול לטפל בהם - רב ניצב דנינו"

אך החרדים אינם מקשה אחת. "יש רק רב אחד שיכול לטפל בחרדים הקיצוניים – רב ניצב יוחנן דנינו" – כך אמר הערב יו"ר ש"ס לשעבר, הרב אריה דרעי, בהתייחסות להתפרעויות האלימות של חרדים קיצוניים בבית שמש נגד נשים וילדות. בראיון לערוץ 2 אמר דרעי כי "על רוב העבירות, צום ביום הכיפורים ותשובה יכולים לכפר. אחת העבירות היחידות שאין עליהם כפרה – זה חילול השם. ומה שהאנשים האלה עשו, כמו התעללות בנשים, זה גניבה, זה גזל – זה חילול השם שאין כדוגמתו. רק מיתה מכפרת על זה".

גם מנכ"ל עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון), הרב אורי רגב, תקף את החרדים הקיצוניים. רגב אמר כי הוא "קורא לרבנים החרדים וציבור החרדי בבית שמש להתנער מההודעה המבישה והמבזה של מי שמציגים עצמם כבכירי הקריה החרדית בעיר". לדבריו, "רמת בית שמש אינה השכונה החרדית היחידה בעולם, ולמרות זאת רק בה יש שלטים שמבקשים מנשים לא לעבור ליד בית כנסת. יש לקוות גם שרק בה יש בריונים שמצדיקים ירקות על ילדות". לדבריו, "מתברר שהיורקים אינם לבד. הגוף הקורא לעצמו בכירי הציבור החרדי בבית שמש הכניס עצמו לשוליים ההזויים. רק אם המנהיגות החרדית תקדים להתנער מהם ולהקיא אותם, לא ידבק בה וביהדות החרדית הבוץ והכתם של הכרזת הרפש". רגב דרש מעיריית בית שמש לא רק להסיר כל שלט לא חוקי שיוצב אלא גם לאסור ולהביא לדין פלילי את כל מי שיתקין שלטים כאלה.

ובתוך כך, האלימות ממשיכה לפקוד את רחובות בית שמש. צוות של חדשות ערוץ 10 הגיע היום לרחוב נהר הירדן בעיר, במטרה להמשיך ולסקר את האלימות החרדית במקום. במהרה הם הותקפו על ידי קיצוניים ברחוב, וכוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו גבר חרדי בחשד לתקיפה, ושני חרדים נוספים בחשד להפרות סדר. בהמשך התעמתו כמה מאות חרדים עם המשטרה, ויידו אבנים לעבר שוטרים. שוטר אחד נפצע בראשו באורח קל וטופל במקום.

עוד על אלימות החרדים
חרדים ביקרו בבית הילדה שהותקפה בבית שמש
שוב צוותי צילום הותקפו בבית שמש, שוטר נפגע קל
דרעי: ”הרב שישתלט על הקיצוניים - רב ניצב דנינו”

עדכון ראשון: 19:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully