וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"

25.12.2011 / 8:47

נעמה מרגוליס סיפרה לוואלה! חדשות על מסכת ההתעללויות שעברה בתה ותלמידות נוספות בעיר, כפי שנחשף בערוץ 2. "הממשלה צריכה לטפל בזה, משטרת בית שמש לא יכולה", טענה

הדסה מרגוליס, שחרדים מתנכלים לבתה נעמה בת השמונה בעירן בית שמש, כפי שנחשף בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 הגדירה את המעורבים בהתנכלות לבתה כ"קבוצת טרור", וקראה לממשלה לטפל בתופעה. מרגוליס, המגדירה עצמה כדתית-לאומית-ציונית סיפרה הבוקר (ראשון) לוואלה! חדשות על היחס המשפיל לה זוכה משפחתה מהחרדים בעיר. בערב שישי נחשף סיפורה של נעמה מרגוליס, שחוששת לצעוד את 300 המטרים מבית משפחתה לבית הספר בשל קבוצה של חרדים שמקללים אותה ויורקים לעברה.

"בהתחלה זה היה יותר גרוע, הם היו עומדים בצדי הכבישים והיו קוראים לנו בשמות מאוד לא נעימים, מנסים לחסום את המדרכות, זורקים צואה, ביצים, עגבניות ואפילו השליכו אבנים על ילד אחד ועל הורה אחד. הם קראו לה 'זונה', 'נבלות', 'לכו מכאן'. הם לא רוצים אותנו שם".

מרגוליס האם סיפרה כי ההתנכלויות לבתה החלו השנה לאחר שזו התחילה ללמוד בבית ספר חדש שנבנה בסמוך לשכונה חרדית. "הבת שלי לומדת בבית הספר אורות-בנות ומתחילת שנת הלימודים הם מטרידים את הילדות ואת האימהות, מקללים אותנו, זורקים עלינו דברים, זורקים פצצות סירחון בבית ספר", היא מתארת את האווירה בעיר. מרגוליס הוסיפה כי לעיתים המשטרה עוצרת את המתנכלים, אולם הם משתחררים עוד באותו היום. היא האשימה את העירייה בכך שהיא "פונה לחרדים בלבד", והוסיפה כי הציבור החילוני והדתי-לאומי בעיר "רק רוצה לחיות בשלום".

ביום שלישי הקרוב צפויים להגיע לבית שמש אלפי חילוניים ודתיים-לאומיים להפגנה נגד הדרת הנשים בעיר. מארגן היוזמה בפייסבוק, צביקי לוין, אמר כי "מאות אלפי ישראלים מרגישים שהמדינה נשמטת להם מתחת לידיים".

בתוך כך, שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, התייחסה לסיפור ההתנכלות אותו הגדירה כ"פשע ואלימות". דבריה של לבנת מגיעים לאחר שאמש הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להנחות את המשטרה לפעול בתקיפות בנושא.

"התופעות האלו צריכות להיות ממוגרות", הבהירה לבנת בראיון לגלי צה"ל, "המשטרה צריכה לטפל בזה". לבנת האשימה את ראש העיר בית שמש מטעם תנועת ש"ס, משה אבוטבול, על אזלת ידו בטיפול במקרי ההתנכלות לנשים ולילדות בעירו. "הוא מכיר את התופעות, הוא נותן להן הכשר", אמרה לבנת. "משה אבוטבול לא מעוניין לפעול נגד התופעה משום שהוא לא מעוניין להתעמת עם הקבוצה הזאת".

לבנת התייחסה בדבריה גם ל"קווי המהדרין" ואמרה כי בערים חרדיות דוגמת ביתר עילית ובני ברק, יש לאפשר את קווי ההפרדה, "אנחנו צריכים לתת להם לחיות בדרכם ובלבד שלא תהיה כפייה", ציינה והוסיפה כי במקרים שלא כל התושבים מעוניינים בכך, "צריך להיאבק בתופעה" .

לקריאה נוספת:
לבנת: "ההתנכלות לילדה בבית שמש - פשע אלים"
אתמול: נתניהו הורה לפעול בתקיפות נגד הדרת נשים
השר אטיאס: האשמת כלל החרדים בהדרת נשים - הסתה
ח"כיות מחו נגד הדרת נשים - ואיפה הח"כים הגברים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully