וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להעתקה: נפסלו מאות בחינות בגרות בכפר קאסם

קובי דוד

20.12.2011 / 16:20

בשל החשד להעתקה, תלמידי בית הספר התיכון בכפר קאסם לא יורשו לגשת לבחטינות הבגרות. בבית הספר אומרים כי נעשה להם עוול גדול ומבטיחים לערער על ההחלטה. משרד החינוך: "נפעל בנחישות"

עשרות תלמידים מתיכון בכפר קאסם, בכיתות י', יא' ו-יב', לא יוכלו להיבחן במשך השנתיים הבאות בבחינות הבגרות, בשל החשד כי הפרו את חוק טוהר הבחינות. ההחלטה הדרמטית הגיעה בעקבות פסילת מאות מחברות בחינה בגין חשד להעתקה.

הסיפור התגלה במהלך בדיקה שגרתית של ועדת טוהר הבחינות במשרד החינוך, אז נדהמו לגלות אנשי הועדה כי 300 ממחברות בחינות הבגרות התגלו כפסולות בשל החשד להעתקות של תלמידי בית הספר. המחברות הפסולות נמצאו בשלל מקצועות - כימה, פיסיקה, ביולוגיה, אנגלית, מתמטיקה, היסטוריה וערבית. חשדות משרד החינוך כנגד תלמידי בית הספר התבססו גם על דו"ח שנשלח למשרד החינוך מטעם חברת 'תגבור', אשר מפעילה את המשגיחים בבחינות.

גורם מבית הספר הגיב בכעס להחלטה: "נעשה לנו עוול גדול, אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים ונגיש ערעור למשרד החינוך. זה לא הגיוני שכל תלמידי בית הספר יסבלו מכל המהומה הזו. בית הספר פועל ביושר כבר שנים רבות". מנגד, טען בכיר במשרד החינוך, כי "מדובר במקרה חמור שאין לו אח ורע. הנהלת בית הספר תצטרך לספק תשובות כנות לשאלות קשות שישאלו. אסור להקל ראש במעשים כאלו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד פועל בנחישות לשמירה על טוהר הבחינות ומפעיל אמצעים שונים לאכיפת העניין. אשר למקרה הנדון, יצוין כי במסגרת בדיקות פנימיות שיזם המשרד, נמצאה פגיעה נקודתית בטוהר הבחינות ולכן הוחלט לפסול מידית את המחברות החשודות. כמו כן, הוחלט כי התלמידים החשודים לא יוכלו לגשת לבחינות בגרות במשך השנתיים הבאות".

עוד על טוהר בחינות הבגרות:
מחברי הבגרויות יחתמו על סודיות כדי למנוע הדלפה
חשד: מורה ומרצה הדליפו הבגרות במתמטיקה
"שליפים" וסלולרי - כך נראית בחינת בגרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully