וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי בקמפיין חדש: "די לאלימות במגזר הערבי"

ניר יהב

29.11.2011 / 20:30

בקמפיין שיזם ח"כ טיבי, הוחתמו רבבות על עצומה שקוראת להימנע מהחזקת נשק ומירי בחתונות. בנוסף, המיזם מבקש לשרש ביטויים שמקדשים אלימות - ולחלוק אחריות למניעת אלימות עם המדינה

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ תע"ל) ואתר החדשות הישראלי-ערבי "בוקרא" מקדמים בשבועות האחרונים קמפיין נגד אלימות, נגד רצח ונגד החזקת נשק ביישובים הערבים בישראל. המיזם יצא לדרך תחת הכותרת "די לאלימות - הנשק הורג אותנו". במסגרת הקמפיין, מחתימים פעילי תנועת תע"ל - שבראשה עומד טיבי – עוברים ושבים על עצומה, הקוראת לציבור הערבי להימנע מהחזקת נשק ומשימוש בו, ועל קריאה להתנגד לאלימות, בעיקר כלפי נשים במגזר הערבי. עשרות אלפים חתמו עד כה על העצומה.

בעצומה נכתב: "אנו, החתומים מטה, מתנגדים לשימוש באלימות ככלי התנהגותי וחותרים לקידום החברה הערבית והתפתחותה כחברה ללא אלימות, בין אם מילולית או פיזית, ומביעים את דאגתנו מתופעת החזקת הנשק שמתפשטת לאחרונה". עוד נכתב כי "אנו דורשים מכל הגופים והאזרחים לפעול על מנת לשים קץ לתופעת הירי בחתונות ודורשים להחרים כל חתונה שיורים בה".

בנוסף, החותמים נדרשים להצהיר כי הם " מביעים התנגדות גורפת לכל צורות האלימות במשפחה ובמיוחד לאלימות נגד נשים, ומגנים רצח נשים מתוך תירוץ של שמירה על כבוד המשפחה". כמו כן, החתומים על העצומה קוראים למערכת החינוך לבנות תכנית חינוכית, הקוראת להתנגד לאלימות, ומחנכת להידברות וכבוד הדדי, ולהוסיף תקנים במחלקות הרווחה כדי להגביר את המאבק באלימות. "אנו החתומים מטה מתחייבים לפעול ברוח הסעיפים הללו ולממשם", נכתב בסוף העצומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"די לאלימות – הנשק הורג אותנו" - הכותרת המלווה את הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לפעילות ההחתמה על העצומה, פעילות שנעשית בעיקר במסגדים ובמגרשי כדורגל ברחבי הארץ, מפרסם בשבועות האחרונים אתר החדשות "בוקרא" סרטונים של הורים לילדים שנרצחו באחרונה, בקריאה לציבור להימנע מהחזקת נשק ולהתנגד לאלימות. הקמפיין קורא גם למשטרה ולמשרד לביטחון פנים לאסוף את הנשק הבלתי-חוקי הנמצא ביישובים הערבים. ח"כ טיבי, יוזם הקמפיין אמר: "האלימות הגואה ביישובים הערבים היא גידול סרטני שהתפשט כגודל החברה הערבית, ויש להסיר את הגידול הזה. די לרצח נשים, די לשימוש בנשק, אין להשתמש בביטוי 'רצח על רקע חילול כבוד המשפחה', כי לגבר שרוצח אישה אין כבוד. על המשטרה לפעול, אך גם עלינו מוטלת אחריות להתריע, לגנות ולחנך בכל מקום נגד האלימות שפוגעת במיטב בנינו".


עוד בנושא
המגזר הערבי הצטרף למחאה - "לנו אין אדמה לבית"
דעה: הגיע הזמן שהערבים יצטרפו לרוטשילד
ברשות נאבקים באלימות נגד נשים: "הכיבוש אשם"


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully