וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורים ובוכים: התכנון הלקוי גרם לבזבוז כסף בצה"ל

1.11.2011 / 0:11

מאות חיילות שהיו אמורות לעשות טירונות מקוצרת, נשלחו בסופו של דבר לטירונות ארוכה בשל הצורך לבצע תחקור ביטחוני. באגף כוח אדם בצה"ל מציינים כי עלות הטעות נאמדת במיליון שקלים

בזמן שבצה"ל מתמודדים מול האפשרות לקיצוץ בתקציבים, נראה כי לעתים היד על "ברז הכספים" קלה, קלה מדי. למעלה מ-300 בנות התגייסו לפני כשלושה שבועות לצה"ל. לאחר שהבנות הגיעו לבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, מסרו קציני המיון שהן ישובצו לתפקידים באגף התקשוב. במסגרת השיבוץ של אגף כוח אדם, הוחלט כי הבנות יועלו לאוטובוסים, שיובילו אותן לטירונות מקוצרת בבית הספר הארצי לתקשוב, המוכר יותר בשם בה"ד 7.

כעבור זמן קצר, קיבלו החיילות הטריות הנחיה לרדת מהאוטובוסים ולהמתין בבסיס. מאוחר יותר התברר כי מועד הקורסים בבה"ד 7 לא תואם עם המועד המשוער של סיום הטירונות המקוצרת ובשל כך, כפי שציין גורם באכ"א, הוחלט להעביר את הבנות לטירונות ארוכה של כשלושה שבועות, שצפויה להסתיים בסוף השבוע הקרוב. התכנון הלקוי לא הסתיים ולפני מספר ימים, הודיעו המפקדים לחיילות כי בתום הטירונות, הן יועברו לבה"ד 7, יעברו תחקיר ביטחוני לפני הכניסה לתפקידיהן, ולסירוגין ישוחררו לחופשה בבתיהן עד לתחילת הקורסים. החופשה המדוברת לא תעלה על חמישה ימים.

גורמים באכ"א שנחשפו לתהליך קבלת ההחלטות בנוגע לטירונית, טענו כי מדובר בתכנון לקוי שעלותו מסתכמת במיליון שקל. לדברי אחד הגורמים, האחראים באכ"א יכלו לקבל החלטה על דחיית הגיוס, לא להאריך את משך הטירונות ולקבוע ששבוע ימים יוקדש לתחקירי ביטחון. גורם באכ"א אמר כי "בתקופה שבה מחפשים מאיפה לחפש וכיצד להתייעל, נעשות טעויות שאף אחד לא נותן עליהן את הדין. כדי לבצע תחקיר לסיווג ביטחוני לא צריך שבוע. תכנון נכון על בסיס שיבוץ חזוי, היה מונע את בזבוז הכסף וטרטור החיילות".

מדובר צה"ל נמסר כי "החיילות המדוברות צפויות לעבור הליך סדור של סיווג ביטחוני. החיילות לא יישארו בביתן בתקופה שבין ההכשרות, אלא יעברו בזמן זה בין היתר את הליך הסיווג". גורם צבאי הוסיף כי "כ-150 מתוך החיילות מבצעות טירונות כלל צה"לית בבסיסי מג"ל השונים. עם תום הטירונות הן ישובצו בבה"ד 7 ויבצע הליך של תחקור ביטחוני שיארך שבוע. החיילות לא ימתינו בבית, אלא בבה"ד 7".

עוד בנושא:

גורמים בצה"ל: "נספח צבאי בקנדה? בזבוז כסף"
הקיצוץ בביטחון: פחות טנקים, תחמושת וגדרות
חיל החיסכון: צה"ל החל לקצץ בימי גיבוש וספורט

(עידכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully