וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל דירה מצפת גירש מביתו סטודנטים ערבים

ניר יהב

31.10.2011 / 0:07

אתמול נפתחו הלימודים במכללת צפת בטקס חגיגי, אך ארבעה מתלמידיה סיפרו כי נאלצו בערב להימלט מהדירה שאליה עברו רק בבוקר. "בעל הדירה אמר לנו: חרדים מחכים בחוץ, עליכם לעזוב מיד"

תופעת האפליה נגד ערבים בצפת מקבלת ביטוי ממשי: ארבעה סטודנטים ממכללת צפת, בה נפתח אתמול (ראשון) קמפוס חדש בטקס חגיגי, סיפרו לוואלה! חדשות על חוויה קשה שעברו בעיר, בה נשמעו קריאות מצד רבנים נגד השכרת נכסים לבני המגזר הערבי.

רק בבוקר חתמו הארבעה על חוזה השכירות בדירה באחת השכונות הדרומיות של צפת. בערב, הם התבקשו לעזוב את המקום באופן מידי, לאחר שבעל הבית טען כי קבוצת חרדים איימה עליו. אחד הסטודנטים שפונה סיפר: "נמלטנו מהדירה לאחר שבעל הדירה אמר לנו שהחרדים ממתינים ליד הדירה. רק אחרי שווידאנו שהם לא שם, באנו ולקחנו את הציוד, וברחנו".

עוד על גזענות נגד ערבים בצפת:
שנה"ל החדשה: דירה להשכיר, בתנאי שאתה לא ערבי
כתובות "מוות ליהודים" רוססו על בתי כנסת בצפת
הרב הראשי של צפת נחשד בהסתה נגד ערבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגזענות בעיר מקבל ביטוי ממשי. רכב של סטודנטים ערבים שהוצת בחודש מרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חולוד אבו-אחמד, סטודנטית במכללה, קידמה בשבועות האחרונים פרויקט דיור לסטודנטים ערבים, במסגרתו תיווכה בהתנדבות בין בעלי דירות לתלמידים. "בשל המצוקה הקשה, עזרתי לסטודנטים רבים למצוא דירות", סיפרה. "לארבעת הסטודנטים האלה מצאתי דירה בדרום צפת, אזור שאין בו דווקא הרבה חרדים. מדובר בארבעה סטודנטים שקטים, בני 19, שממש לא עשו בעיות לאף אחד. בעל הדירה הוא אדם מקסים, שהבטיח לי תמיד לא להיכנע ללחצים".

ח"כ זועבי: המשטרה מאפשרת את התגברות הגזענות בעיר

אמל זהווא, אחד הסטודנטים שפונה מהדירה, סיפר כי בעל הדירה התקשר אליו ואל חבריו, וסיפר להם שקבוצת חרדים ממתינה לקבוצה סמוך לדירה, ולכן עליהם לעזוב. "בעל הדירה ביקש שלא נחזור בינתיים עד שהוא יגיד לנו מתי אפשר להגיע, ולהוציא את הציוד שלנו. פחדנו לחזור כדי לא לראות אותם. לאחר מכן הוא צלצל, ואמר שאפשר להגיע בבטחה ולהוציא במהירות את הציוד".

"בעל הדירה אמר לי ש'העניינים עם החרדים לא מסתדרים כפי שהוא ציפה'", הוסיף זהווא. "הוא פחד מהחרדים, כי הם עלולים לפגוע בדיירים ובדירה. עכשיו יצאנו מהדירה, כמה חברים עזרו לנו להוציא את כל הציוד שלנו ועכשיו אנחנו ממתינים לראות לאן ללכת. אני עדיין לא יודע איפה נישן הלילה. פחדנו מאד, כי לא רצינו שיעשו לנו בלגן. אנחנו בסך הכול בני 19, לא רוצים צרות".

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) התייחסה לטענות הדיירים, ואמרה כי "אי-הגשת תלונה למשטרה בנוגע למקרה כה חמור רק מדגישה עד כמה אוזלת ידה של המשטרה מסייעת להתחזקותן של קבוצות גזעניות בעיר. לא מדובר במקרה הראשון מסוגו אלא בתופעה. סטודנטים רבים חיים בעיר באווירה מתמדת של פחד, וחשש לביטחונם האישי. טיפולה הלקוי של המשטרה במקרים דומים, וכישלונה להשליט סדר, רק מאפשרים לקבוצות גזעניות להפוך לאלה שמכתיבות את הסדר, להיות קובעות המדיניות ולקחת את החוק לידיים".

בעל הדירה סירב להגיב לידיעה. מלשכתו של ראש העיר צפת אמרו כי המקרה אינו מוכר להם.

בהכנת הידיעה השתתף קובי דוד.

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully