וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים

19.10.2011 / 11:42

550 האסירים שישוחררו בשלב המסכם של עסקת שליט, לא ייבחרו על ידי חמאס. במערכת הביטחון מצניעים את חגיגות הצד השני ברצועה: "מאז החטיפה נהרגו בעזה מאות פעילי טרור"

במערכת הביטחון ביקשו להבהיר כי בניגוד לטענות שלפיהן גלעד שליט הוחזר לישראל בתמורה ל-1,027 מחבלים עם דם על הידיים, המציאות בפועל תהיה שונה. בשיחות סגורות הבהיר אמש (שלישי) ראש השב"כ יורם כהן, כי בשלב השני של העסקה ישוחררו 550 אסירים ששמותיהם ייבחרו על ידי שירות הביטחון הכללי ולא לפי דרישה של חמאס.

גלעד שליט חזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אחרי חמש שנים: הבוקר הראשון של גלעד בבית
הדקות הראשונות: "גלעד אכל בננה, ידע מי הרמטכ"ל"
נעם שליט על חזרת גלעד: "חווינו לידה מחדש של בן"

חגיגות שימחה בעזה על החזרת העצירים לרצועה, אוקטובר 2011. רויטרס
אחד האסירים ששוחררו בשלב הראשון בעסקה בחגיגות בעזה/רויטרס

לכן, השב"כ לא מתחייב שהשלב השני יכלול שחרור לפי שיוך ארגוני, אופי העבירה, גיל האסיר והעונש שהוא מרצה בכלא הישראלי. גורם ביטחוני בכיר ציין כי "לא יהיה שחרור של מחבלים עם דם על הידיים בשלב השני. כמו שזה נראה כרגע, אם לא יהיו הפתעות ברגע האחרון, מי שיכעס על ישראל אחרי ביצוע השלב השני יהיו חברות הביטוח. זאת מפני שהכוונה היא לשחרר באופן עקרוני בעלי עבר פלילי ולא כאלה שהיו מעורבים בפעילות חבלנית. מדובר בגנבי רכב, פורצי דירות ושוהים בלתי חוקיים".

הגורם הבכיר הוסיף כי ישראל שילמה מחיר כבד ומורכב תמורת שחרורו של גלעד שליט משבי חמאס, אך הדגיש כי "זה לא נכון לשפוט את העסקה לפי מספרים ושמות האסירים. חמאס שילם מחיר כבד במשך כחמש שנים וחצי. במבצעים השונים שצה"ל ביצע ברצועה מאז החטיפה, נהרגו בעזה מאות פעילי טרור. מבצע 'עופרת יצוקה' מוגדר בעיניו כמהלומה".
עוד אמר הגורם הביטחוני הבכיר כי "לקח לחמאס חמש שנים וחצי לראות פירות מהעסקה ובדרך הוא לא הצליח להשיג הישגים מדיניים, בטח לא בתחום הסגר הימי או המעברים. לא קשרנו שום קשר בין תביעות מדיניות ופוליטיות של חמאס לעסקה, לא בתחום המעברים ולא בתחום הסיכולים. מי שיחזור לעסוק בטרור, לוקח אחריות על חייו".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully