וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלווי שליט: ג'עברי, מתכנן פיגועים ומשגר רקטות

ניר יהב

19.10.2011 / 10:37

בדרך שעשה גלעד שליט משבי חמאס, קלטה המצלמה הופעה נדירה של האיש שרצה להוכיח את עליונותו בעזה, אחמד ג'עברי. המסר של רמטכ"ל חמאס לישראל: לא הצלחתם לפגוע בי

יח"צ - חד פעמי

(צילום: משידורי הטלוויזיה המצרית)

אחת ההפתעות הגדולות שנרשמו אתמול (שלישי) במהלך יישום עסקת שליט הייתה הופעתו הנדירה של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, בפני מצלמות הטלוויזיה. בסרטון הראשון שהוצג בטלוויזיה המצרית נראה שליט כשהוא יוצא מתוך ג'יפ מסוג "מגנום" ומובל אישית על ידי ג'עברי, הלובש חולצת תכלת מכופתרת ואוחז בזרועו הימנית של שליט לקראת העברתו לידי המודיעין המצרי.

גלעד שליט חזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אחרי חמש שנים: הבוקר הראשון של גלעד בבית
הדקות הראשונות: "גלעד אכל בננה, ידע מי הרמטכ"ל"
המראיינת של גלעד שליט: מקווה שלא כפו עליו לדבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופעה נדירה מול המצלמות. ג'עברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שזו לא הייתה ההפתעה היחידה. היום מתברר כי את גלעד שליט ליוו בנוסף לג'עברי גם שניים מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, נאפז סביח וראא'ד אל-עטאר, שהגיעו חמושים ורעולי פנים. סביח הוא אחד ממתכנני הפיגועים בקו 18 ירושלים בשנת 1996 ונחשב לאחד המבוקשים הבכירים בישראל. אל-עטאר הוא מפקד הזרוע הצבאית של חמאס באזור רפיח אשר אחראי לשליחת החוליה ששיגרה את רקטות הגראד מאזור טאבה לעבר אילת ועקבה ב-2010.

רבים הופתעו לראות אתמול את ג'עברי מלווה אישית את שליט ומעביר אותו לידי בכירי המודיעין המצרי. ברור כי ג'עברי רצה להוכיח לכולם – ברצועת עזה, ברשות הפלסטינית ובמדינות ערב – שהוא האיש החזק בעזה ועל פיו יישק דבר. קצין בכיר לשעבר בצבא מצרים המשמש כיום כפרשן ביטחוני צוטט אמש בהרחבה באמרו כי ג'עברי רצה להעביר אתמול מסר לישראל לפיו כל הניסיונות לפגוע בו ובזרוע הצבאית של חמאס נכשלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'עברי אוחז בשליט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתמונות שצולמו על ידי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס מתברר כי אנשי הזרוע ליוו את שליט במהלך הראיון שהעניק לטלוויזיה המצרית. עוד מתברר שג'עברי - ללא ספק המבוקש הבכיר ביותר לכוחות הביטחון הישראלים – גם הספיק להיפגש בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לאחר שהעביר את שליט לידי המודיעין המצרי במעבר רפיח.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully