וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדקות הראשונות: "גלעד אכל בננה, ידע מי הרמטכ"ל"

19.10.2011 / 0:20

פרטים נוספים מהדקות הראשונות של גלעד שליט כאדם חופשי ממשיכים להיחשף. בין היתר, נודע כי שליט היה בקיא בפרטי המשא ומתן לשחרורו - דבר שגרם להפתעה בקרב הקצינים שליוו אותו

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, נועם אשל, רותם אזולאי, לע"מ, רויטרס, משטרת ישראל והטלוויזיה המצרית, עריכה: טל רזניק)

בחלוף השעות נחשפים פרטים נוספים מהרגעים הראשונים גלעד שליט מחוץ לשבי חמאס. בין היתר, נודע כי הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, הורה לעדכן את גלעד כי שניים מחבריו לצוות - חנן ברק ופבל סלוצקר - נהרגו ביום החטיפה. עוד נודע, כי את שליט ליוו מרגע הראשון בישראל סגן אלוף הדר אלעד וראש מחלקת בריאות הנפש בצה"ל, אלוף משנה אייל פרוכטר.

בפיקוד דרום היו שני רגעים מורטי עצבים במהלך ביצוע העסקה: זמן קצר לאחר מעבר קבוצת האסירים המגורשים לצד הפלסטיני, לא התקבל במשך חצי שעה המידע לפיו גלעד שליט בחיים. לדברי גורם שהיה מעורב בביצוע העסקה, כל דקה במהלך חצי השעה הזו "עברה כמו נצח". מבירור האירוע עלה כי שני גנרלים מצריים (גנרל אחד בשם: סמך, השני בשם: בורהן. א"ב) שנכחו במעבר, קיימו מעין מסיבת עיתונאים בשטח ורבו ביניהם לעיני המצלמות על הקרדיט לשחרורו של שליט. לא רק שהם עיכבו את מסירת המידע על שליט לידי צה"ל, הם גם עיכבו את שחרורו לצד המצרי.

לאחר העברת אות החיים על שליט לצה"ל, הועברה הקבוצה האחרונה של האסירים אך המצרים לא העבירו את שליט ובשלב זה עלה המתח בצד הישראלי לגבהים חדשים. לדברי גורם המצוי בפרטי העסקה, בשלב זה היה חשש משיבוש של הרגע האחרון. בבדיקת האירוע התברר כי היה ויכוח בקרב הכוחות המצריים מי ילווה את שליט לצד הישראלי ולכן חלפו עוד כ-20 דקות מורטות עצבים כאשר כלל הגופים הביטחוניים המעורבים דרשו לדעת מדוע שליט טרם עבר לצד הישראלי. "עד שהאוטו הכחול של המצרי הגיע לשטח ישראל חשבנו שהיתה כאן תרמית", הוסיף הגורם.


גלעד שליט חזר הביתה - כותרות אחרונות
נעם שליט על חזרת גלעד: "חווינו ליד מחדש של בן"
גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו
גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות
המראיינת של גלעד שליט: מקווה שלא כפו עליו לדבר

שליט נפגש עם ראש הממשלה ועם אביו נעם. דובר צה"ל
התקלח ולבש מדים. גלעד עם נחיתתו בבסיס תל נוף, היום/דובר צה"ל

במהלך השהיה בבסיס אמיתי שבדרום רצועת עזה, החליט גלעד שליט להתקלח לפני שלבש מדי צה"ל. הוא שתה שתייה קלה ואכל פירות בין היתר בננה. הוא נשאל מספר שאלות על ידי הקצינים והביע בקיאות בזהות הרמטכ"ל וראש הממשלה. זאת ככל הנראה בשל העובדה כי נחשף מדי פעם לחדשות. גורמי הביטחון וקציני צה"ל לא שוחחו עמו על תנאי מעצרו ועל אירוע החטיפה זאת על מנת שלא להקשות עליו. כמו כן, שליט הפגין בקיאות רבה בתהליך המשא ומתן לשחרורו, כולל פרטים על הלך רוח בישראל. הדברים הפתיעו את הקצינים שסבבו אותו עד שהגיע לחיק משפחתו בבסיס תל נוף.

במהלך הטיסה לכיוון בסיס תל נוף חש שליט ברע, ולכן זמן קצר לאחר נחיתתו הוא קיבל טיפול רפואי והחל לעבור סדרת בדיקות מעמיקות, בהן גם צילומי רנטגן מסוגים שונים ובדיקות דם. מצבו הרפואי הוגדר לבסוף על ידי הרופאים כמשביע רצון, אך נודע כי הוא סובל מפציעות קלות עוד מיום החטיפה וחומרתן היו ידועות לצה"ל כבר בימים הראשונים. למרות אלו, שליט הרבה לחייך ולדבר עם הסביבה.

בשבוע הקרוב יעבור שליט בדיקות נוספות בהן גם בדיקות אורטופדיות וצילומי שיניים. כמו כן, בימים הקרובים ישהו במצפה הילה מומחה לתגובות קרב ורופאה על מנת להיענות לצרכים מיוחדים שייתכן ויהיו לגלעד.

אביו של גלעד, נעם שליט, סיפר עם חזרת המשפחה למצפה הילה, כי בנו לא סיפק יותר מדי פרטים על קורותיו בחמש השנים האחרונות, ורק אמר כי השנים הראשונות בשבי היו קשות יותר מהשנים האחרונות.

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully