וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הבא? 1,500 מורי קבלן הכריזו על סכסוך עבודה

17.10.2011 / 9:33

מורים ומחים בפרויקט היל"ה - פרויקט השלמת השכלה לנוער בסיכון - הכריזו על סכסוך עבודה מול החברה למתנ"סים במחאה על תנאי העסקתם. החברה: "חבל שהם מנהלים את הדין דרך התקשורת"

1,500 מורים ומנחים בפרויקט היל"ה - פרויקט המיועד לבני נוער בסיכון אשר נשרו ממערכת החינוך הפורמלית - הכריזו הבוקר (שני) על סכסוך עבודה מול החברה למתנ"סים. המורים בהיל"ה, אשר מאוגדים תחת ארגון "כוח לעובדים" מוחים על תנאי העסקתם ועל התחמקותה של הנהלת החברה מפתיחה במשא ומתן עימם על הסכם קיבוצי כמתחייב בחוק.

"יש טענות קשות על תנאי ההעסקה בפרויקט, תנאים שמקורם במכרז של משרד החינוך שהפך את המורים ל'מורי קבלן'", הבהיר שי שמולינזון מורה למתמטיקה ומראשי הוועד. "אך גם נגד הנהלת החברה למתנס"ים שנמנעה עד כה מהכרה בוועד ומאלצת אותנו לנקוט בסכסוך עבודה", הוסיף.

תוכנית היל"ה - השלמת יסוד ולימודי השכלה, מופעלת על ידי משרד החינוך משנת 1992 לשם יצירת מסגרת לימודים לנוער שנשר ממערכת החינוך. התוכנית עברה בשנת 2000 לאחריות החברה למתנ"סים, חברת קבלן שפועלת כיום ב-160 מרכזים בכל הארץ. התוכנית מסייעת לכ-6,000 בני נוער לסיים 8-12 שנות לימוד ואף לגשת לבגרויות. בני הנוער הלומדים בפרויקט הם במקרים רבים בעל רקע עברייני, עבר אלים או שהיו קורבנות לפגיעה פיזית ומינית. הם לומדים בקבוצות קטנות בהן מושם דגש על מגבלותיהם - בהן קשיים במיומנויות למידה בסיסיות כגון קריאה וכתיבה.

מהחברה למתנ"סים נמסר, כי "הביעה נכונות לפני למעלה מחודש להיפגש עם מורי היל"ה בהמשך לטענותיהם. לצערנו מורי היל"ה ממשיכים לנהל את הדין דרך התקשורת ולא בפגישה".

כל המורים בתכנית בעלי תעודת הוראה ורובם מרוויחים שכר מינימום. 1,300 מורים מלמדים ב"מרכזי השכלה"- מרכזים פתוחים קהילתיים לנוער, ועוד 200 מלמדים במוסדות "חסות הנוער" - מוסדות סגורים לנוער המצוי בסיכון או שעשוי להוות סיכון לסביבה.

עוד באותו נושא
1,500 מורי קבלן דורשים שיפור בתנאי העסקתם
אופק חדש? מעמד המורה השתפר, אך העומס גדל
סקר: רוב ההורים בישראל לא סומכים על המורים

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully