וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הכיפורים תשע"ב: המשטרה ומד"א בכוננות מוגברת

במשך 25 שעות רצופות מציינים מיליונים את היום הקדוש ביותר בלוח העברי. המערכת הביטחונית בכוננות שיא, המשטרה חוששת מהתפרעויות בצפון, מזג האוויר נוח והילדים משתלטים על הכבישים

מיליוני ישראלים, חרדים, דתיים וחילונים, מציינים בסוף השבוע את יום הכיפורים. מיד לאחר הארוחה המפסקת, נהוג לצעוד לבתי הכנסת לתפילת "כל נדרי", המציינת את תחילת הצום. במקביל, עשרות אלפי ילדים כובשים את הכבישים הריקים ומשתלטים על נתיבי התנועה עם זוגות האופניים שהוכנו מבעוד מועד.

עוד על יום הכיפורים:

יום כיפור: הכן את גופך לצום
צום וסוכרת: צמים רק באישור רופא
יהדות בתמונות: צפו במנהג הכפרות בירושלים
לקראת יום כיפור: סגר הוטל על שטחי יהודה ושומרון
צפו: סרטון הסליחה מגלעד שליט לקראת יום כיפור

סליחות בכותל, יום כיפור. רויטרס
תפילת "כל נדרי" פותחת את יום הכיפורים/רויטרס

במערכת הביטחון הועלתה הכוננות לשיא. לפי החלטת שר הביטחון אהוד ברק ובהתאם להערכת צה"ל, הוטל עד למוצאי השבת סגר על שטחי יהודה ושומרון. הסרת הסגר תתבצע גם היא בהתאם להערכת מצב. במהלך הסגר, יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי. השבוע תרגלה מחלקת הבקרה במטה הכללי את יחידות צה"ל בגיוס נרחב, כדי לבחון את רמת המוכנות של המערכות לקראת מלחמה אפשרית שתחייב גיוס מהיר.

גם במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים ליום הכיפורים. ראש אגף המבצעים, ניצב נסים מור, הורה להעלות את הכוננות המבצעית לרמה ג'. כוחות רבים מתרכזים בערים המעורבות מחשש להתפרעויות, זאת על רקע הצתת המסגד בכפר טובא-זנגריה בתחילת השבוע. בעיר עכו הוצבה פלוגה מסייעת של משמר הגבול ותוגברה השמירה על בתי הכנסת והמסגדים, כלקח מהמהומות שאירעו בעיר ביום הכיפורים בשנת 2008. בנוסף מתגברת המשטרה את כוחותיה לאורך צירי התנועה באזור ואדי ערה.

יום כיפור. אורי לנץ
מאווררים את האופניים ביום הכיפורים/אורי לנץ

"אנחנו פועלים על פי ניסיון העבר, בשילוב עבודת מודיעין, כדי למנוע חיכוך", אמר ראש מחלקת המבצעים במשטרה, ניצב-משנה אמנון אלקלעי. "נהיה מרוכזים בנקודות חיכוך באזור ירושלים וביישובים המעורבים בצפון. המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים לקדם כל אירוע שעלול להתרחש וכדי לתת מענה לאזרחים בכל מהלך החג. אני מקווה שהחג יעבור בשקט וללא אירועים מיוחדים".

גם במגן דוד אדום העלו את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר, על מנת שניתן יהיה להעניק טיפול מהיר לחשים ברע ולנפגעים בתאונות. במגן דוד אדום קראו לציבור לנהוג באיפוק ובסבלנות, ולא לשבש את תנועת האמבולנסים בחירום. על מנת להגביר את ההיערכות ולהעניק את המענה הטוב והיעיל ביותר, יתפרשו מאות כונני מד"א מצוידים בערכות עזרה ראשונה בבתי כנסת. בנוסף צוידו הכוננים במכשירי החייאה חצי-אוטומטיים, באמצעותם יוכלו לתת מענה מקיף ויסודי יותר לבאי בתי הכנסת. בשנים האחרונות טופלו במהלך יום הכיפורים למעלה מ-2,000 בני אדם, בהם מתפללים שחשו ברע, ילדים שנפגעו בעת רכיבה על אופניים ונשים שכרעו ללדת.

שעת כניסת הצום והדלקת הנרות: בירושלים 16:41, בתל אביב 16:56, בחיפה 16:47, בבאר שבע 16:59 ובאילת 16:59. מועדי סיום הצום וצאת החג: בירושלים 17:53, בתל אביב 17:54, בחיפה 17:53, בבאר שבע 17:55 ובאילת 17:54.

מזג האוויר בחג יהיה מעונן חלקית עד נאה, ולצמים מצפות טמפרטורות נוחות. צחי וקסמן, חזאי חברת מטאו-טק סיפר כי "מזג האוויר ביום כיפור צפוי להיות נוח יחסית. הטמפרטורות בממוצע העונתי, בסביבות 27 מעלות במישור החוף ו-24 בהרים. מי שנמצא בבית, בצל, לא צפוי להיתקל בעומס חום שדורש מזגן".

גלעד שליט: חמש שנים בשבי. רויטרס
בקשה להקדים את תחילת הצום בשעה. גלעד שליט/רויטרס

בתוך כך, תנועת "צבא החברים של גלעד" הפועלת לשחרורו של החייל החטוף, פרסמה לקראת יום הכיפורים סרטון וידאו, בו מופיעים כ-20 בני אדם המבקשים סליחה מגלעד שליט על כך שטרם שוחרר. נציג עמותת "רעות" – אנשי מילואים למען שחרור שבויים אמר בסרטון: "סליחה שהרעות והערבות ההדדית נשכחו והפכו לסיסמאות נבובות ליום העצמאות בלבד". נעם שליט, אביו של החייל החטוף, חתם את הסרטון במילים "סליחה שממשלות ישראל, ששלחו אותך, מפקירות אותך ונותנות לך להינמק בשבי שנים רבות".

תנועת היהדות הרפורמית קראה לקהילה הרפורמית ולקהילות היהודיות באשר הן, בארץ ובתפוצות, להקדים בשעה את תחילת הצום ביום הכיפורים לאות הזדהות עם גלעד שליט. התנועה פתחה קבוצה בפייסבוק ועל פי הודעה שפורסמה בפורום האתר "בחדרי חרדים", "ביום הכיפורים הקרוב, בו אנו מצווים 'ועינתם את נפשותיכם', נזכור את עינויי הרוח והגוף של גלעד ואת נפשם המעונה והמתייסרת של משפחתו ואהוביו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully