וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקן תא"ל חדש ייפתח באכ"א, אנשי צבא: "בזבוז"

על רקע הלחץ הציבורי לקצץ בתקציב הביטחון, באגף כוח האדם רוצים דווקא להמציא תפקיד חדש ובכך להוסיף תקן. גורמים באגף מבקרים את היוזמה: "אין לזה הגדרה אחרת מלבד בזבוז כספים"

בימים בהם נקראת מערכת הביטחון לקצץ מיליארדים מתקציבה, מתכוונים באגף כוח האדם בצה"ל להמציא תפקיד חדש ולהעלות את ראש מחלקת הסגל, אל"מ מיכל בן מובחר, לדרגת תת-אלוף. גורם צבאי סיפר כי בכוונתה של ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי, להעביר אל אל"מ בן מובחר את האחריות על האזרחים עובדי צה"ל ובכך להרחיב את הסמכויות שלה, מה שלכאורה מצדיק את העלאתה לדרגת תא"ל.

גורמים בכירים באגף מתחו ביקורת על עצם הרעיון וטענו כי הוא מנוגד לרוח התקופה ולהלך הרוח בצמרת הצבא, המחפש דרכים להתייעל. גורם בכיר באכ"א אמר בשיחה סגורה כי "אין לזה הגדרה אחרת חוץ מבזבוז כספים. זה ניפוח המערכת ללא סיבה. ארגון מחדש נועד לייעל ולא להעמיס על התקציב בעלות של תפקיד חדש. זהו מסר שלילי לקצינים בצבא". גורם בכיר נוסף באכ"א אמר כי מצופה מהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, להכריז באופן פומבי על שורה של צעדי צנע בצה"ל - מאיסור על קידום בדרגות שלא על פי המסלול הקבוע וכלה בהצנעת טקסים ראוותניים - שימנעו ביקורת ציבורית וניסיונות נוספים לקצץ בתקציב הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר כי "באגף כוח האדם נבחנות כל העת אפשרויות העשויות להגביר את אפקטיביות הגופים הפועלים באגף ולהעצים את שיתופי הפעולה ביניהם. טרם התקבלה החלטה כלשהי בנושא האמור, ובכל מקרה, החלטות תתקבלנה בראיית טובת צה"ל ובהיעדר כל זיקה לסוגיות פרסונליות כאלו ואחרות".

עוד בנושא:
הקרב על התקציב: האם יקוצץ תקציב הביטחון?
האוצר נגד הביטחון: קיצוץ או הגדלת התקציב?
אורנה ברביאי מונתה לתפקיד ראש אכ"א בדרגת אלוף
משנים את השם: מעתה אמרו שוב אכ"א ולא אמ"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully