וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "עיריית פתח תקווה מפלה ילדים אתיופים"

בעתירה טוענת עמותת "טבקה – משפט וצדק לעולי אתיופיה" כי 180 ילדים אתיופים המתגוררים בעיר טרם שובצו באף מסגרת לימודית. העירייה: "כל התלמידים שובצו כבר לפני שבוע"

עמותת "טבקה – משפט וצדק לעולי אתיופיה" עתרה היום (שני) לבג"ץ בדרישה להורות למשרד החינוך ועיריית פתח תקווה להסביר מדוע 180 תלמידים יוצאי אתיופיה המתגוררים בעיר עדיין נמצאים ללא מסגרת לימודית ומדוע לא שובצו בבתי ספר אחרים. על פי העתירה, לא שובצו אותם תלמידים בכיתות מעורבות עם תלמידים אחרים וננקטת נגדם "מדיניות מפלה על רקע גזע".

עוד בנושא:

תלמידים לא רשומים והוריהם פלשו לבית ספר בפ"ת
פתיחת שנה חלקה? שיבושים ומחאות על אפלייה
ההורים בפתח תקווה ישביתו הלימודים "בשל אפליה"

עיריית פתח תקווה, לעומת זאת, הודיעה כי שיבצה את כל תלמידי בית הספר "נר-עציון" כבר לפני שבוע, שלושה ימים לאחר קבלת ההחלטה לפיזור מלא של בית הספר. לטענת העירייה כ-200 תלמידים מ"נר עציון" לומדים בבתי ספר חלופיים, אך נכון להיום, כ-80 תלמידים לא הגיעו לבתי הספר בשל סירוב הוריהם לשיבוץ שקיבלו.

עוד אומרת העירייה, כי כ-40 תלמידים שקיבלו שיבוץ לבתי ספר ביישובים סמוכים לעיר וקרובים לשכונה שלהם, סירבו לשיבוץ, זאת למרות הסכמת משרד החינוך והחתימה של נציגי העדה על הסכם לשיבוץ גם מחוץ לעיר. 40 תלמידי כיתה ו' נשלחו, בהסכמת פעילי העדה ומשרד החינוך, להשתלב בכיתות האם שלהם בישיבה התיכונית של הרב שי פירון ובאולפנית "ישורון" בעיר.

משרד החינוך מסר הערב כי "ההחלטה על פיזור התלמידים בנר עציון התקבלה על פי בקשת ההורים במקום. כ90 תלמידים מביה"ס משובצים בבתי ספר אך ההורים מסרבים נכון להיום לקבל את השיבוץ. המשרד מדגיש כי כל מנהלי בתי הספר שאליהם שובצו התלמידים, קיבלו את השיבוץ בהסכמה ומוכנים לקליטת התלמידים.

לפניות לכתב:
בועז - bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully