וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזנות לשגרירות בוושינגטון? בישראל לא מתרגשים

פנחס וולף

6.9.2011 / 11:13

לאחר שב"ניו יורק טיימס" נחשף כי מסמכים מסווגים העלו שה-FBI האזין לשגרירות ישראל בוושינגטון, תוקפים גורמים מדיניים את "המקור, שמאי ליבוביץ'". "אין סיבה להתעמת עם האמריקאים"

בישראל התנערו הבוקר (שלישי) מהאזרח הישראלי-אמריקאי שמאי ליבוביץ', שלפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", הוא המקור למסמכים הקובעים כי ה-FBI ביצע האזנות סתר לשגרירות ישראל בארצות הברית. גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי "המקור של המסמכים, שמאי ליבוביץ', הוא טיפוס בעייתי עם עבר מפוקפק ורקע פלילי". הגורמים הוסיפו כי "אין לנו סיבה להתעמת עם האמריקאים בגלל הקשקשן הארסי הזה".

ב"ניו יורק טיימס" פורסם הבוקר בהסתמך על חשיפה של הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין כי ליבוביץ', שנידון בשנה שעברה ל-20 חודשי מאסר בגין הדלפת מסמכים מסווגים, העביר לסילברסטיין עצמו רישומים סודיים של הקלטות מהאזנת הבולשת הפדרלית למתרחש בשגרירות.

שמאי ליבוביץ', נכדו של הוגה הדעות ישעיהו ליבוביץ', עבד עבור הבולשת הפדרלית כמתרגם מומחה לעברית. ליבוביץ' סירב למסור את תגובתו לעיתון, אולם לפי סילברסטיין הוא שחרר את המסמכים לסילברסטיין עצמו בעקבות דאגתו למאמציה האגרסיביים של ישראל להשפיע על הקונגרס ועל דעת הקהל ובעקבות חששו מכך שישראל עלולה לתקוף מתקנים גרעיניים באירן, מהלך שהוא ראה כבעל פוטנציאל הרסני.

סילברסטיין תיאר כי ליבוביץ' העביר לו כ-200 עמודים של תמלולי שיחות טלפון ושיחות נוספות שהתקיימו בשגרירות בוושינגטון והוסיף כי שרף את המסמכים לאחר שנפתחה חקירה נגד ליבוביץ' באמצע שנת 2009. לטענת סילברסטיין, מדובר בתמלולים "מילה במילה" של אותן שיחות, בהם צוטטו בין היתר אמריקאים תומכי ישראל ואף חבר קונגרס אחד.

עוד בנושא:

דיווח: "ה-FBI האזין לשגרירות ישראל בוושינגטון"
אויב העם? הכירו את האיש שמביך את הצנזורה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully