וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב ההורים בישראל לא סומכים על המורים

29.8.2011 / 6:13

90% מההורים לתלמידים בתיכונים לא סומכים על המורים בפתרון בעיות של אלימות בבת הספר. כך עולה מסקר שנערך עבור כנס "העיר" לחינוך. מחצית מההורים לא היו רוצים שילדיהם יהיו מורים

סקר חדש שנערך בקרב הורים לילדים בתיכונים מגלה כי ההורים בישראל איבדו אמון במערכת החינוך הציבורית. מחצית מהנשאלים בסקר, בו השתתפו 502 הורים לתלמידי תיכון, לא היו רוצים שילדיהם יעסקו במקצוע ההוראה. הסקר נערך עבור כנס "העיר" לחינוך, שנערך זו השנה השישית ברציפות בחיפה ויועבר בשידור חי כאן בוואלה! חדשות.

עוד באותו נושא:
"עוז לתמורה" יוצאת לדרך: "עידן חדש בחינוך"
אופק חדש? מעמד המורה השתפר, אך העומס גדל
ארגוני המורים מתגייסים למען מורי חטיבות הביניים

האם את/ה סומך/ת על המורים בחינוך הילדים?. ShutterStock
האם את/ה סומך/ת על המורים בחינוך הילדים?/ShutterStock

עוד עולה מהסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, מהמחלקה לסטטיסטיקה וחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב, כי מחצית מההורים אינם סומכים על המורים בחינוך ילדיהם. 13% מהנשאלים ענו כי אין זה תפקידו של המורה לחנך את הילד, אלא תפקידם של ההורים, למעלה מ80% מההורים כמעט ולא נעזרים בצוותים החינוכיים של בית הספר לשם פתרון בעיות עם ילדיהם ו-90% הודו כי אינם סומכים על המורים בפתרון בעיות של אלימות בתוך כתלי בית הספר.

הקשר הרופף של המורים והמנהלים עם ההורים מתגלה במלוא חומרתו בסקר: 54% מההורים לא יצרו קשר עם בית הספר במטרה לקבל עדכון על מצב הילדים בבית הספר במהלך שנת הלימודים האחרונה ו-38% יצרו קשר פעם אחת בלבד. גם הנגישות באמצעות רשת האינטרנט אינה משפרת את מצב התקשורת בין ההורים למערכת החינוך, ו-72% מההורים הודו כי לא שלחו דואר אלקטרוני למורה או מנהל בית הספר בו לומד ילדם במהלך שנת הלימודים האחרונה. לעומתם, 22% שולחים דואר אלקטרוני למורה או למנהל בית הספר אחת לחודש.

גם מערכת החינוך מצידה, אינה עושה מאמצים רבים לשמירה על קשר עם ההורים, על פי הסקר. 55% מההורים לא קיבלו מכתב אחד באמצעות הדואר האלקטרוני ממורה או מנהל במהלך שנת הלימודים האחרונה.

למרות הנתונים הקשים, 93% מההורים עדיין מייחסים חשיבות רבה להצלחת ילדם במערכת החינוך. 67% מהם מרגישים בנוח להתקשר למורה או מנהל כאשר יידרשו ו-87% סוברים ש"יש עם מי לדבר בבית הספר". כמו כן 77% סבורים כי בית ספר מעודד את מעורבות ההורים בבית הספר, ורובם מרגישים שבתי הספר מתייחסים אליהם בתור "לקוח רצוי".


לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

רוצים לשפר את מערכת החינוך וגם לזכות בפרסים? הכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully