וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עיריית ת"א שמה רגליים למגורים במחיר שפוי?

25.7.2011 / 21:37

בדרום תל אביב קיים מתחם המיועד לתעשייה, אך לאור מחירי הדיור המאמירים, הפך המקום למבוקש גם למגורים בקרב צעירים ומשפחות. עם זאת, העירייה לא ממהרת

על רקע מחאת הדיור הגואה - שלבה במתחם האוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב - נראה כי יש מי שמנסה להכשיל כל פתרון מיידי למגורים בעיר הצפופה.

במתחם קריית המלאכה בדרום העיר ישנם 15 בניינים, בהם 45,000 מ"ר של דירות ולופטים שיכולים לספק פתרון מגורים זול בעיר. עם זאת, העירייה מייעדת את המתחם למלאכה ותעשייה בלבד, זאת על אף פוטנציאל המגורים הטמון בו. בחודשים האחרונים החלו זוגות צעירים לרכוש נכסים במתחם, זאת על אף שאינם יכולים להתגורר בו באופן חוקי, והצהירו כי יתמודדו בעתיד עם כל פקח עירייה שיבוא לפנותם מהמקום.

עוד באותו נושא:
מאהל מחאת הדיור מול הכנסת: "ביבי, המחיר כבד עליי"
לצד המחאה: תוכנית לצמצום מספר הדירות בשד' רוטשילד
מקורבי נתניהו: "הוא ייפגש עם ראשי מאבק הדיור"

בעלת בניין בקרית המלאכה בתל אביב הקוראת לעיריית תל אביב להסב את הבניין לבניין מגורים, יולי 2011. שי אוקנין
הבניין התעשייתי במתחם קריית המלאכה בתל אביב/שי אוקנין

שולי פרסיאדו, יזמית נדל"ן שבבעלותה בניין מסוג זה במתחם קריית המלאכה, סיפרה כי הבניין מאוכלס באופן חלקי בלבד בעסקי מלאכה שנמצאים בקומות התחתונות. היזמית פנתה לעיריית תל אביב לפני כחצי שנה וביקשה להסב את ייעוד הבניין ממלאכה למגורים, זאת לאור חוסר הביקוש למתחמי מלאכה באזור, לעומת הביקוש הגבוה ללופטים ודירות למגורים.

כאשר קנתה פרסיאדו את הנכס, היא ידעה כי הוא אינו מאושר למגורים, אך לטענתה עוד בטרם התחילה לשווקו לבעלי עסקים, פנו אליה מאות צעירים, שעיקר עיסוקם באמנות, והתענינו בקניית נכס מסוג זה למגורים. איסור המגורים בבניין לא הפריע למתעניינים, שהתייאשו מלמצוא נכסים להשכרה או לקנייה במחיר הגיוני בתל אביב, ובכוונתם היה לשלב בו עבודה ומגורים בדירה רחבת ידיים אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נראה את הגבר שינסה לפנות אותי"

בימים האחרונים נערכים חוזי הקנייה מול ראשוני המתעניינים: הילה מיכה, בעלה ושני ילדיהם הם קונים פוטנציאליים של לופט בגודל של 100 מ"ר במתחם במחיר של 900,000 שקלים. "נראה את הגבר מהעירייה שינסה להוציא אותי ואת ילדיי מהבית", הצהירה מיכה, והוסיפה כי "מתחם המלאכה שלנו יהיה גם מתחם המגורים, למרות שהנכס שנקנה לא מיועד לכך".

"בסופו של דבר מתחם קריית המלאכה יוקצה למגורים", אמרה שולי פרסיאדו, "השאלה היא תוך כמה זמן ובאחריותו של מי?". היא הוסיפה, כי "אם העירייה תחליט לשנות את ייעודו של המתחם למגורים, תוך פחות מחצי שנה כל הבניינים יאוכלסו בזוגות צעירים שתינתן להם האפשרות לקנות או לשכור נכסים שזולים פי שניים מהממוצע האזורי". אך יחד עם זאת, אמרה היזמית כי על פי נסיונה, "במידה ואני, או כל יזם אחר יחליט לפעול למען שינוי הייעוד, מדובר בתהליך של חמש שנים לפחות".

מהנדס העירייה, חזי ברקוביץ', ואדריכל העירייה, עודד גבולי, ערכו סיור במתחם בעקבות בקשתה של פרסיאדו, והביעו בפניה כוונתם להסב את ייעוד האזור מתעשייה קלה למגורים. אך לצד הצהרת הכוונות, מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, כי "על פי התב"ע (תוכניות בניין עיר) התקפה במקום, מתחם קריית המלאכה הינו אזור המיועד למלאכה, תעשיה ואחסון. שימושי מגורים אסורים במתחמים כגון מתחם זה, מסיבות שונות, בעיקר בשל חוסר התאמה בסיסי לתנאי מגורים בטוחים ונאותים ובשל היעדר תשתית לשירותים ציבוריים (שטחים פתוחים, בתי ספר גני ילדים וכו'). הסבת שטחים למגורים הינה תהליך מורכב, הכולל הכנת תכנית בנין עיר בסמכות הוועדה המחוזית, ונכון להיום לא עומדת על הפרק כל החלטה לקדם הליך כגון זה. במידה וייעשה שימוש החורג מהתב"ע התקפה במקום, הנושא יטופל על ידי מינהל ההנדסה בהתאם לחוקי התכנון והבנייה".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully