וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו עצורים מההפגנה בת"א: "לאזרח אין כוח"

24.7.2011 / 16:56

"ראיתי הרבה אלימות משני הצדדים, אבל למשטרה יש הרבה כוח ולאזרח אין" - כך תיאר דוד בקמן, אחד מעצורי הפגנת מחאת הדיור את האירועים שהובילו למעצרו. "בסך הכל אמרתי שהם חצופים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

"למשטרה יש כוח, לאזרח אין כוח" – כך אמר היום (ראשון) דוד בקמן, אחד מהמפגינים שעצרה אתמול המשטרה בתום עצרת המחאה על מחירי הדיור בתל אביב. בקמן אמר את הדברים בתום הדיון בבית משפט השלום בעיר, בו הורה השופט דניאל בארי לשחרר אותו ללא מגבלות. "עמדתי על המדרכה, וחזיתי בהפגנה", סיפר בקמן. "ראיתי פרשים, ראיתי שוטרים היושבים על סוסים. ראיתי הרבה אלימות מצד שני הצדדים, אבל בגדול למשטרה יש כוח – לאזרח אין כוח. אתה מביא את מה שעובר לך בלב, כשאתה רואה את הכוחניות של הסוסים האלה ואת העוצמה שלהם, ואת חולשת האזרח. אז בסך הכל אמרתי 'חצופים, אין לכם בושה, לעמוד ככה עם סוסים'".

מחאת הדיור - כותרות אחרונות
מחאת הדיור: עימותים בין שוטרים למפגינים, לפחות 20 נעצרו
מחאת הדיור: 6 מפגינים הורחקו ממאהל המחאה
הלחץ עבד: ההצבעה על חוק הווד”לים נדחתה


עדן דרור, אשר אותו וארבעה עצורים נוספים הורה בית המשפט להרחיק ממתחם המחאה בשדרות רוטשילד למשך שבוע, אמר כי "אני בהחלט חושב שיש מקום ליותר אקטיביות, בעיקר להראות לאנשים שיש להם כוח כשהם מתאגדים ביחד, ומחליטים לעשות איזשהו שינוי. אנשים לא מבינים שיש להם את הכוח הזה".

עימותים בין שוטרים למפגיני מחאת הדיור בת"א. אורי לנץ
"למשטרה יש כוח, לאזרח אין כוח". אירועי אמש/אורי לנץ

במקביל הורה השופט בארי לשחרר חשוד אחר, לו מיוחסת עבירה של תקיפת שוטר, אולם להקביל אותו מלהתקרב לאזור המחאה בשדרות רוטשילד למשך 30 יום. שחרורו של העצור השמיני מאמש, החשוד בזריקת רימון עשן, עוכב עד מחר על מנת לאפשר למשטרה לערער על ההחלטה.

בתוך כך, ועל אף המעצרים, מחאת הדיור מוסיפה לצבור תאוצה וגם להניב פירות פוליטיים: הבוקר נודע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש עם ראשי מחאת הדיור. מקורבי נתניהו מסרו לוואלה! חדשות כי ראש הממשלה ייוועד עם ראשי המאבק, ככל הנראה בהמשך השבוע, והוא צפוי לדון עמם "בפתרונות דיור נוספים לזוגות צעירים ולחיילים משוחררים". מארגני מאבק הדיור ואגודות הסטודנטים הודיעו בתגובה כי לא קיבלו כל פנייה ישירה מלשכת ראש הממשלה בנוגע להידברות. ולא זו בלבד: יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד), הודיע היום על דחיית ההצבעה על חוק ועדות הדיור הלאומיות, לאחר שהוועדה בראשה הוא עומד "הוצפה" בימים האחרונים בבקשות להוסיף לחוק סעיפים בעלי ממד חברתי, הכוללים דיור בר-השגה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully