וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הבירה שהמתנחלים כן רוצים לחלק

יהושע בריינר

7.6.2011 / 18:00

מתנחלים מגוש עציון ייצרו בירה חדשה, המשווקת בשבעה טעמים, ומיוצרת במבשלת עצמאית באלון שבות. לדברי היוצרים, "הבירה זוכה למחמאות גם בתל אביב"

אחרי שכבר הספיקו להקים יקבים ואף לזכות בפרסים בתחרויות בינלאומיות, סימנו המתנחלים את המטרה הבאה שלהם בתחום האלכוהול: בירה תוצרת יהודה ושומרון. תכירו את בירת "העץ הבודד", הבירה הראשונה תוצרת גוש עציון, שצוברת תאוצה באזור יהודה וירושלים. לדברי יוצריה הגאים, הבירה זוכה למחמאות אפילו מהצפונים בתל אביב.

הבירה, כהה או בהירה לבחירתכם, מיוצרת במבשלת עצמאית באלון שבות והיא משווקת בשבעה טעמים שונים. בשלב זה היא נמכרת בעיקר בגוש עציון ובירושלים, אבל היוצרים מאמינים שהמשך ההצלחה תוביל את הבירה לחצות את המחסומים לאזור המרכז.

מי שעומד מאחורי היוזמה יוצאת הדופן הזו הוא דוד שייר, ביולוג סקוטי חביב בן 51 שעלה לארץ בשנות ה-80 והתיישב בהתנחלות נווה דניאל. שייר מאס בשלב מסוים בעבודתו בבית החולים "הדסה" בירושלים, והחליט ללכת בעקבות חלומו. הוא עבר לתחום הגינון ולפני כשנה הקים ביחד עם רעייתו, מרים, את מבשלת בירת הבוטיק הראשונה ביהודה ושומרון.

"לאנשים נמאס מהבירות התעשייתיות"

"עבורי בירה זו תרבות", מספר שייר, "ותתפלא, אבל גם מתנחלים אוהבים את החיים הטובים - לרקוד במסיבות ולשתות בירה. ראיתי שאנשים רבים בגילי רוצים בסיום יום עבודה לשבת איפשהו ולשתות בירה עם חבר", הוא סיפר, "לאור הפריחה של מבשלות הבוטיק בארץ, חשבתי שיש לזה פוטנציאל גם כאן". את הבירה החל לבשל בעצמו משעורה שייבא מאנגליה ואט אט התושבים באזור החלו להתאהב. לפני מספר חודשים אף הציג את "העץ הבודד" בתערוכה בתל אביב וזכה למחמאות.

"לאנשים נמאס מהבירות התעשייתיות", הוא אומר וממהר להשוות את הבירה ללחם, "בכל הארץ אנשים עוברים לבירות שנעשות במבשלות בוטיק ובאיכות גבוהה". "העץ הבודד", שנקראת על שם עץ האלון שהוא סמלו של גוש עציון, היא כנראה גם הבירה היחידה בעולם שעל התווית שלה כתוב באופן בולט "שתה באופן אחראי".

כאמור, לא רק התווית שונה אלא גם המיקום השנוי במחלוקת של המבשלת, אולם עניין זה לא מרתיע את שייר. "ההחלטה לכתוב את מיקום המבשלת על התווית הייתה מודעת. מי שלא רוצה לקנות בירה תוצרת התנחלות, שלא ייקנה. אנחנו עד היום לא נתקלנו באף תגובה של אדם שסירב לרכוש את הבירה בגלל המקום שלנו גם כשמכרנו בתל אביב, אבל עבורי לא רק הטעם של הבירה ייחודי, אלא גם המיקום שלה", הוא מסביר, "כשאתה רואה את הנוף מסביב ונושם את האוויר של הגוש עם בירה טובה ביד, אי אפשר לבקש יותר. אפשר לאהוב את יהודה ושומרון ואפשר שלא, אבל אי אפשר שלא לאהוב בירה".

עוד על בירה:
גאדג’ט היום: מבשלת בירה ביתית
ועוד אחד: מושג בירה
תערוכת הבירה הראשונה בישראל

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully