וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ההזדהות עם עיוורים: לא נתפסים כנטל על החברה

ממחקר חדש עולה כי כמעט חצי מהישראלים רואים בעיוורים אנשים ראויים להערכה ובעד זוגיות של רואים עם עיוורים, אך גם היו מייעצים לאשה בהיריון לבצע הפלה אם יתגלה שהעובר עיוור

ה"בליינד דיי", יום ההזדהות עם קהילת העיוורים ולקויי הראייה בישראל יצויין היום (שני) במגוון של אירועים ופעילויות ברחבי הארץ. בכנסת תתקיים ישיבה מיוחדת בנושא בוועדת החינוך ובמסדרונות הכנסת יוצבו עמדות להכנת קפה בהן יוכלו חבריה להתנסות בהכנת קפה בעיניים עצומות. עוד אירוע מיוחד אשר יתקיים בכנסת לרגל יום ההזדהות יהיה משחק כדור-שער, משחק כדור מיוחד המשוחק על ידי עיוורים ולקויי ראייה, בהשתתפות חברי כנסת ושחקני נבחרת ישראל בכדור-שער.

לקראת יום ההזדהות, פרסם היום מכון המחקר "פאנלס'" מחקר המעיד כי הישראלים תופסים את העיוורים כראויים להערכה ואף מעודדים קיום קשר זוגי בין עיוור לאדם רואה, אך עם זאת, עיוורון נתפס כנכות המצדיקה הפלה.

לגבי התלות של העיוור בחברה ובאחרים, רק רבע מהישראלים תופסים את העיוור כעצמאי, אך למעלה ממחציתם ציינו כי הוא אינו מהווה נטל על החברה. עוד עולה מהמחקר, כי 46% מהישראלים נטו להציע לאמא לעתיד לבצע הפלה במידה ובבדיקה הרפואית הסתבר שהעובר שברחמה עיוור, זאת לעומת 28% שהציעו להמשיך בהיריון. בפילוח על פי נטייה דתית נמצא כי שיעור המציעים לבצע הפלה גבוה יותר בקרב החילונים, ועומד על 58% מהם בעוד ש-60% מהדתיים, דווקא היו מציעים לאם לעתיד לשמור על ההיריון.

כאשר דובר על קשר זוגי, כמחצית מהמרואיינים ציינו כי יציעו לחברם להיכנס למערכת זוגית עם בחורה עיוורת. למעלה מ-40% מהישראלים ציינו כי העיוור הוא אדם הראוי להערכה, מתוך כך, רובם גברים.

לפניות לכתב:
bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully