וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל חיים 90 אלף עובדים זרים ו-35 אלף מסתננים

בישראל שוהים 72,540 עובדים זרים חוקיים ו-16,348 עובדים זרים לא חוקיים, רובם בסיעוד. כך עולה מנתוני רשות האוכלוסין. מתחילת השנה הוטלו קנסות בסך 5 מ' ש"ח על העסקה שלא כדין

מנתונים שפרסמה היום (ראשון) רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, עולה כי נכון לתחילת חודש מאי הנוכחי, שהו במדינת ישראל 72,540 עובדים זרים חוקיים, ו- 16,348 לא חוקיים. הרוב המוחלט של העובדים הזרים – מעל 50,000, מהחוקיים והלא חוקיים, עובדים כיום בתחום הסיעוד והמקצועות הפופולריים לאחר מכן הם בניין וחקלאות. כמו כן, עולה מהנתונים, כי מתחילת השנה, המדינה הטילה קנסות בסך 4,942,500 על מעסיקים בשל העסקת עובדים זרים שלא כדין.

באשר לפליטים שאינם עובדים, מהדו"ח של רשות האוכלוסין עולה כי כיום שוהים בארץ 35,280 מסתננים בלתי חוקיים. מתחילת השנה נכנסו לארץ 2,301 מסתננים לא חוקיים, ומתוכם כמעט כולם, 2,254, נשארו בארץ. רוב המסתננים הבלתי חוקיים הם אזרחי אריתריאה ואחריהם אזרחי סודן. מתחילת השנה, הורחקו מהארץ 1,313, מתוכם.

מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר בקריאה שנייה ושלישית את "חוק הכבילה" הנוגע לעובדים הזרים. הצעת החוק עברה ברוב של 26 תומכים מול שישה מתנגדים. החוק קובע בין היתר כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בנוגע לעובדים זרים בתחום הסיעוד, את מספר המעסיקים שהם רשאים לעבור ביניהם ואף "לכבול" לאזור גיאוגרפי מסוים את תחום עיסוקם הספציפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully