וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליקים את הלילה: אלפים במדורות ל"ג בעומר

אריאל נוי ורמי שני

22.5.2011 / 0:01

כבכל שנה, עולים מאות אלפי ישראלים לקבר הרשב"י בהר מירון, לצורך ההילולה המסורתית. מאות אלפי ישראלים מציינים את החג במדורות ברחבי הארץ ושירותי הכבאות מבקשים להישמע להוראותיהם

במוקדים רבים ברחבי הארץ מציין החל מאמש (שבת) עם ישראל את ל"ג בעומר, בו לפי המסורת מת רבי שמעון בר יוחאי, וחל מפנה לטובת צבאו של בר כוכבא במרד נגד הרומאים. כחצי מיליון בני אדם צפויים לפקוד את הר מירון במהלך ל"ג בעומר ולבקר בקבר הרשב"י, ובמגן דוד אדום עומדים בכוננות גבוהה בהר כבר מאמש, ועד ליום שני בחצות. במהלך שלושת ימי ההילולה בהר מירון, יפעיל מד"א מוקד שליטה מיוחד בהר וכן שתי מרפאות. באתר יוצבו גם עשרה אמבולנסים, וכן כ-120 אנשי עזרה ראשונה של מד"א.

אך לא רק בהר מירון חוגגים את ל"ג בעומר. מאות אלפי ילדים - ומאות אלפי הורים - מציינים את החג במדורות ברחבי הארץ. בבאר שבע התארגנו הערב תלמידי כיתות רבות מבתי ספר בעיר עם בני משפחותיהם והדליקו עשרות מדורות בחלקה המזרחי של העיר, סמוך לשכונת המגורים רמות. ההורים הביאו עימם שיפודי בשר מוכנים מכל סוגים והמינים וכמובן תוספות מתחייבות לארוחות מנגל מסוג זה.

"אנחנו הזמנו את כל הילדים מהכיתה של הבת להשתתף במדורת ל"ג בעומר הכיתתית" אמר אחד ממארגני המדורות, "ההורים הוזמנו להביא כל מה שייראה להם נכון וכך הצטברו כאן הרבה מאוד מטעמים". בשטח הפתוח שליד השכונה הודלקו בעת ובעונה אחת כ-20 מדורות ומרבית תושבי השכונה הגיעו לחגוג.

הוראות "עשה ואל תעשה"

במקביל לחגיגות ל"ג בעומר פרצה הערב שריפה גדולה באזור השכונה הצבאית בראש העין. החורש הטבעי באזור התלקח לכדי דליקה גדולה שסיכנה את בתי התושבים באזור. חמישה צוותי כיבוי עבדו במקום, וכן הועלו מסוקים של שירותי כיבוי ושל המשטרה לסיוע. בנוסף, בן 50 נכווה הערב במדורת ל"ג בעומר בראש העין בידיו וברגליו. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשמצבו מוגדר בינוני.

כדי למנוע מקרים נוספים - פרסמו מוקדם יותר בשירותי הכבאות וההצלה הוראות "עשה ואל תעשה". בין היתר, מומלץ למקם מדורות בשטח נקי מקוצים ומעשבים, ובמרחק בטחון סביר ממבנים וממתקנים, לגדר באבנים את המדורה, ולהרחיק כל נוזל דליק וחומר בעיה מהמדורה.

עוד מתבקשים החוגגים לנעול נעליים סגורות, ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה מתאימה להגנה על הגוף. בנוסף, במכבי האש מבהירים כי יש להחזיק בקרבת המדורה דלי עם מים למקרה של התפשטות שריפה. עוד מציינים במכבי האש, כי בסיום האירוע ולפני עזיבת אזור המדורה, יש לוודא כיבוי מוחלט על ידי שפיכת מים, חול או כל חומר כיבוי אחר.
ברשימת ה"אל תעשה" מציינים במכבי האש כי אין להתיז או לשפוך דלק על האש הבוערת, לזרוק למדורה מכלי תרסיס, חזיזים או קליעי נשק, להבעיר מדורות מתחת לקווי חשמל וטלפון, או מתקני דלק וגז, וכן אין לישון סמוך למדורה מחשש למלכודת אש.

במד"א נערכים להילולה בהר מירון

במד"א המליצו לחוגגים להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון, על מנת למנוע התייבשות. כמו כן, המליצו בארגון ההצלה הלאומי על הימנעות מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש ולמרוח איברים חשופים בקרם הגנה. מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר כי "אני מברך את העולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי שכל תפילותיהם תתקבלנה. ההילולה במירון היא אחד מהאירועים הציבוריים הגדולים שמד"א נדרש להיערך לקראתו. גם השנה נערכנו למגוון רחב של תרחישים קיצוניים, בנוסף להענקת טיפול רפואי למשתתפים שחלילה ייפצעו או יחושו ברע".

עדכון ראשון: 18:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully