וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה בין ארגון המורים למשרד אוצר

20.5.2011 / 0:03

לאחר מו"מ ארוך, נפתרה המחלוקת בין האוצר לארגון המורים בנוגע ליישום רפורמת "עוז לתמורה". המו"מ צפוי להיחתם סופית בשבוע הבא, לאחר שהצדדים הסכימו לתוספת שכר הדרגתית

משרדי החינוך והאוצר וכן ארגון המורים הודיעו אמש (חמישי) כי הצליחו להתגבר על המחלוקות בנוגע ליישום הרפורמה "עוז לתמורה", בחטיבות העליונות, וכי הושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן. הצדדים הגיעו להסכמה לאחר שהתגלעו מחלוקות רבות ברגע האחרון שכמעט וטרפדו את יישום הרפורמה.

על פי ההודעה, בכוונת הצדדים לפעול על מנת להגיע בשבוע הבא לסיכומו המוצלח של המשא ומתן, ובעקבות זאת לחתימת הסכם קיבוצי תוך מספר שבועות. רן ארז, יו"ר ארגון המורים, מסר בתגובה כי הדברים העקרוניים אותם דרש הארגון התקבלו.

"במהלך השנתיים האחרונות הייתי נחוש במאמץ להגיע להסכם עם ארגון המורים ובמיצויו. רתמתי מערכות, כולל משרד האוצר, כדי להשקיע בחינוך ובמורים?, אמר בתגובה שר החינוך, גדעון סער. ?אני מקווה שההסכם הזה יהיה פרק חדש למערכת החינוך וביחסים בין ארגוני המורים?, הוסיף, בנאום שנשא בטקס "המורה של המדינה".

רפורמת "עוז לתמורה", כפי שהוצגה על ידי שר החינוך בחודש דצמבר האחרון, קובעת כי משרד האוצר יעלה את שכר המורים בשיעור כולל של למעלה מ50%. המורים בתמורה, התחייבו לעבור לשבוע עבודה בן 40 שעות, במקום 24 כיום.

מחלוקת נושא התשלום על תוספות הותק למורים, היא שהעלתה את המו"מ על שרטון בחודשים האחרונים - ארגון המורים דרש תוספת בשיעור כולל של 114% למורה בעל ותק של 36 שנה. בתוך מסגרת זו, שכרו של המורה יוגדל בכל שנה על פי מפתחות של דרג וותק. שכרו ההתחלתי ישודרג לרמה של 6,000 שקלים ברוטו כבר בשנה הראשונה לעבודה, ובתום תקופה של 36 שנים יגיע ליותר מ-12,000 שקלים ברוטו. משרד האוצר, לטענת ארגון המורים, ביקש תחילה לצמצם את העלות הכוללת של תוספת הוותק מ-114% ל-43%. משמעות הדבר, היא שמורה בעל וותק של 36 שנה במערכת החינוך יזכה לשכר של פחות מ-9,000 שקלים ברוטו.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com
(עדכון ראשון: 21:10)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully