וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: משרד החקלאות אחראי להדלדלות הדגה בכנרת

רמי שני

17.5.2011 / 18:05

במשך עשור ירד יבול הדגים בכנרת במאות האחוזים. דו"ח המבקר שפורסם היום קובע כי שימוש ברשתות דיג בעלות חורים קטנים, שאושר ע"י משרד החקלאות, הוא זה שהביא להדלדלות

החורים ברשתות הדייגים קטנים מהמותר: זהו הממצא העיקרי של דו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (שלישי), שבדק את סוגיית התדלדלות הדגים בכינרת. למבקר התברר כי לפני כעשר שנים אישר המשרד לדייגים להשתמש ברשתות דייג בעלות חורים קטנים יותר באופן משמעותי מהמותר. שימוש ברשתות בעלות חורים קטנים, "עיניים" בפי אנשי המקצוע, גרם לכך שמהאגם נשלו כמויות גדולות של דגים קטנים, דבר שצמצם בעשרות אחוזים את אוכלוסיית הדגים באגם.

מדו"ח מבקר המדינה עולה, כי בשנת 1998, עמד יבול הדגים מהכנרת על 2163 טונות, ובשנת 2008 הגיע היקפו ל-224 בלבד. עוד עולה מהביקורת, כי בשל אי מתן אישור תעסוקה לעובד בשבת, הוחזקו עשרות אלפי דגיגים בתנאים בלתי מתאימים ומתו בשל כך. בכך נמנעה העברתם לכינרת, ונמנעה הגדלת אוכלוסיית הדגים באגם.

המבקר מאשים את משרד החקלאות באחריות לליקויים חמורים בניהול הדיג בכנרת וגם בים התיכון. במשרד המבקר קובעים כי לא היה פיקוח מספק על הדיג בים התיכון עד כדי כך, שהאיחוד האירופי שלל מהשירותים הווטרינאריים למשך מספר חודשים את האפשרות לחתום על תעודות פיקוח בריאותי על מוצרי דגים לצורך יצוא לאירופה.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה כי מתנהלת אכיפה נחושה על אמצעי הדיג ופעילות הדייגים עצמם בכינרת ובים התיכון. כמו כן, ביקורת מחודשת של האיחוד האירופי שינתה לחלוטין את ממצאי הביקורת הראשוניים, ועתה נמצא כי רמת הפיקוח על ייצור המוצרים היא גבוהה ביותר ועומדת בתקני הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully