וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 81% מהיהודים נגד נישואים עם ערבים

מוטי לוי

27.4.2011 / 19:59

סקר שפורסם באתר החרדי "כיכר השבת" קובע כי 81% מהיהודים בישראל מתנגדים לנישואי תערובת. הסקר נערך בעקבות מאמר של הפרסומאי החרדי מאיר גל שטען: "קופא לי דם כשערבי פונה ליהודייה"

81% מתושבי ישראל היהודים לא מוכנים שילדיהם יתחתנו עם ערבים – כך עולה מסקר שפורסם היום (רביעי) באתר האינטרנט החרדי "כיכר השבת". לפי הסקר, 78% מכלל המתנגדים לכך שילדיהם יתחתנו עם ערבים - הם בעלי השכלה אקדמית כלשהי. מן הסקר עולה עוד כי 75% מכלל התושבים היהודים בישראל מתנגדים לנישואי תערובת ברמה העקרונית, מול 12% בלבד שצידדו בעד הנישואין. 13% מכלל הנשאלים נמנעו מלהביע עמדה בנושא.

הסקר, שהוכן על ידי מכון הסקרים "כלים שלובים מחקרים בע"מ", נערך באמצעות פאנל אינטרנטי בקרב מדגם מייצג של 514 גברים ונשים יהודים חילונים, מסורתיים ודתיים בגילאי 18-65. הסקר לא כלל יהודים חרדיים.

באתר "כיכר השבת" בחרו לקרוא את התוצאות בצורה שונה ולהדגיש את העובדה ש-19% מהמשתתפים בסקר הסכימו לכך שילדיהם יתחתנו עם ערבים, מה שכונה באתר כ"נתונים מדאיגים ומעוררי חלחלה". לדברי הנהלת האתר, הרקע לעריכת הסקר הוא מאמר שפורסם באתר, מאת הפרסומאי החרדי מאיר גל, בעקבות הירצחו של ג'וליאנו מר, בו כתב גל כי "נשבר לי הלב בכל פעם שאני מדמיין ערבי מתקרב ליהודייה. קופא לי הדם בכל פעם שאני רואה ערבי מדבר עם יהודייה בתור לקופה בסופר".

דבריו של גל, שצוטטו גם בוואלה! חדשות, עוררו תגובות נזעמות רבות והוא הואשם בגזענות. "היה קשה לנו להאמין שיש יהודים ישראלים שלא מזדהים עם המאמר של מאיר גל שפורסם אצלנו. הלכנו לבדוק. מבחינתנו, התוצאות כואבות", אמרו היום בהנהלת האתר בשיחה עם וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully