וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות הרעש בתוקף: ממחר מוותרים על מפוחי העלים

אריאל נוי

26.4.2011 / 18:20

החל ממחר ייכנסו לתוקפן תקנות רעש חדשות שאמורות להפחית משמעותית את המטרד באזורי מגורים. בין השאר, שימוש במפוחי עלים ייאסר, ואיסוף אשפה והפעלת מערכות הגברה יוגבלו

מתעוררים בזעם מרעש איסוף האשפה ב-5:00 בבוקר? לא מסוגלים לסבול את רעש מפוחי העלים? ממחר (רביעי) ייכנסו לתוקף התקנות החדשות להפחתת מטרדי הרעש באיזורי מגורים. התקנות החדשות יגבילו באופן משמעותי שורה של פעילויות הגורמות לרעש ומתקיימות בדרך כלל בשעות לא קבועות.

בין עיקרי הרפורמה: הפעלת כלי גינון רועשים תיאסר בין השעות 19:00 בערב ל-7:00 בבוקר ובערבי ימי מנוחה החל מהשעה 17:00 בערב. שימוש במפוחי עלים רועשים באזורי מגורים ייאסר, ומכיוון שאין כיום מפוחים שאינם גורמים לרעש, המשמעות היא כי השימוש בכלי פופלרי זה ייאסר באופן מוחלט. בנוסף, פריקה, טעינה וטלטול של סחורה ומיכלים, ביניהם גם מיכלי אשפה, תוך גרימת רעש בין השעות 22:00 בערב ל-6:00 בבוקר ייאסרו גם הם.

על פי התקנות לא יתבצעו עבודות שיפוצים ותיקונים בבניינים בין השעות 22:00 בלילה ל-7:00 בבוקר באזורי מגורים. עבודות חפירה או הריסה באזורי מגורים יהיו אסורות כבר מהשעה 19:00 בערב ל-7:00 בבוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעלת אזעקה בכלי רכב חדשים תיאסר

מערכות הגברה באירועים ניתן יהיה להפעיל רק עד השעה 23:00, וזאת במידה והפעלת המערכת אושרה מראש ובכתב על ידי הרשות המקומית. לראשי הרשויות תינתן אפשרות לאשר עד 12 אירועים בשנה, בהם ניתן יהיה להפעיל את מערכת ההגברה עד השעה 1:00 בלילה.

בנוסף, השימוש בחזיזים ובנפצים במרחק של פחות מקילומטר מאזורי מגורים ייאסר כליל. ההגבלה לא תחול על אירועים ציבוריים שאושרו מראש, כמו חגיגות ערב יום העצמאות, פורים ול"ג בעומר. השימוש בנפצים במרחק של קילומטר ומעלה מאזורי מגורים יתאפשר רק בין השעות 7:00 בבוקר ל-22:00 בערב. כמו כן, הפעלת אזעקה קולית בכלי רכב חדשים תיאסר. כלי רכב בהם כבר מותקנות אזעקות, יוכלו להמשיך ולהשתמש בהן עד שנת 2017.

"אנו מאמינים כי התקנות החדשות יסייעו לנו להקל על כל אלה שסובלים מרעש בלתי סביר", אמר יו"ר עמותת המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל, חיליק רוזנבלום, לוואלה! חדשות. "אנו מאמינים כי השנה נטפל בהרבה רשויות מקומיות שלא התארגנו עד עתה לתקנות החדשות. אם לא יפנימו במהרה את התקנות, הן ייאלצו להתדיין עם הציבור בבתי משפט, דבר שהוא מיותר לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully