וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחפשים ולא מפחד: ילדי הזרים חגגו את פורים

19.3.2011 / 15:43

ילדי העובדים הזרים הגיעו לחגוג עם הוריהם את חג הפורים בגינת לוינסקי בתל אביב. "אווירת החג איפשרה לשים בצד לרגע את הפחד מגירוש, ולהרגיש חלק מהמסורת הישראלית"

מאות ילדי זרים והוריהם חגגו היום (שבת) את חג הפורים בגינת לוינסקי בתל אביב, כשעל גופם שלל תחפושות צבעוניות ממגוון סוגים. על ארגון האירוע, שהציע לילדים פינות יצירה, איפור ופיסול, דוכני אוכל אותנטי ובמת הופעות חיות, אמונים עמותת "ילדים ישראלים", "מסילה", צוות ההפעלה של ספריית לוינסקי וארגוני סיוע נוספים.

ד"ר רמי גודוביץ', הפועל מטעם ספריית לוינסקי ואחראי על קשרי קהילה, ילדים ונוער בין קהילת הזרים לגופי הסיוע השונים, ממארגני האירוע, סיפר שהתחפושת המבוקשת ביותר בקרב הבנים היא שוטר ואילו בקרב הבנות נסיכה. "בימים האחרונים אמרתי לחבריי שאני מרגיש שארגון אירוע הפורים בגינה נותן הזדמנות לכבוש מחדש את החג הזה".

אנה לי קומפוס, שעלתה ארצה לפני 15 שנים מתאילנד, סיפרה לוואלה! חדשות כי כבר הגישה בקשה להסדרת מעמדה אך טרם זכתה להתייחסות. "הבן שלי לומד בבית הספר ביאליק רוגוזין. אתמול הוא סיפר לי באריכות את סיפור המגילה", אמרה קומפוס בהתכוונה לבנה בן השש המחופש לפאוור – ריינג'ר. קומפוס עצמה עטתה על ראשה כובע של שוטרת, אך לטענתה "אין בתחפושת הזו כדי לרמוז דבר. ביום הזה אפשר להתנתק כאילו אין סכנת גירוש וכאילו לא קרה דבר בינינו לבין הממשלה. אנחנו מרגישים חלק מהמסורת הישראלית".

מסיבת תחפושות לילדי עובדים זרים בגינת לוינסקי, פורים, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
מסיבת תחפושות לילדי עובדים זרים בגינת לוינסקי, פורים, מרץ 2011/נמרוד סונדרס

מכסים את העצב והחשש מגירוש

רבין מריאנו, בן 10 מהפיליפינים, לומד גם הוא ברוגוזין והתחפש היום לפרופסור לפיסיקה. "הקטע האהוב עליי במגילה הוא סיפור תליית המון משום שמגיע לו עונש כי תכנן להרוג את אחשוורוש, מלך היהודים", סיפר מריאנו.

מ' מסודן, חברו של רבין מספסל הלימודים, הגיע גם הוא לחגיגות והצליח להסתיר את העצב והחשש שבלבו, כשהוא מחופש לראפר האמריקאי 50 סנט, שלטענתו "קשוח וחזק - לא משנה מה קורה".

פי ג'יי, ילד פיליפיני בן 11, התחפש לשטן. הוא סיפר כי הקטע האהוב עליו במגילה הוא כאשר המן מרכיב את מרדכי על הסוס ו"עושה לו כבוד מלכותי מול כל העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully