וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בצפת: "הצתת רכבי ערבים - החרפת הגזענות"

עידן אבני

16.3.2011 / 15:40

מאות סטודנטים ממכללת צפת הפגינו במחאה על הצתת כלי רכב של תלמידים ערבים. בעל רכב שהוצת: "זה מאוד מכעיס. באקדמיה יש הרמוניה בין היהודים לערבים"

כ-250 סטודנטים יהודים וערבים ממכללת צפת הפגינו בצהריים (רביעי) במחאה על הצתת כלי רכב של סטודנטים ערבים במכללה וכן על כתובות הנאצה "מוות לערבים" שנכתבו בסמוך. ההערכה היא כי המעשים הללו בוצעו, ככל הנראה, כנקמה על הפיגוע באיתמר בו נהרגו חמישה בני משפחה.

"חבר שלי שמע ב-02:00 פיצוץ והעיר אותי", סיפר סלים אבו שקרא שרכבו הוצת. "ראיתי רכב בוער. זה מאוד מכעיס. באקדמיה יש הרמוניה בין היהודים לערבים וגם החברים היהודים שלי כועסים על מה שקרה. זו החרפה של הגזענות. רק אתמול היה כנס נגד גזענות בצפת. אני חושב שצריכים לשים שמירה במעונות".

הנהלת המכללה הביעה תמיכה בהפגנת הסטודנטים ומיהרה למחוק את הכתובות מקירות המכללה ולגנות את האירוע. "האירוע נמצא בחקירת משטרה אשר בודקת את הקשר בינו לבין היות הסטודנטים תלמידי מכללת צפת. הנהלת המכללה מגנה בכל תוקף פגיעה בסטודנטים שלה ע"י גורמים השונים", נמסר מהמכללה.

עלי נעאמנה, אחד הסטודנטים שרכבם נשרף, אמר לאתר "בוקרא" כי מדובר במתקפה גזענית. "יום לפני התקרית השתתפנו בכנס במכללה בנושא הגזענות, שם דיברנו על הצורך בדיאלוג ושיתוף פעולה בין יהודים לערבים".

גם שר החינוך, גדעון סער, התייחס להפגנת הסטודנטים ואמר כי "הצתת מכוניות הסטודנטים הערבים וריסוס כתובות גזעניות נגדם במכללת צפת הם מעשים דוחים ונתעבים, המנוגדים חזיתית לרוח היהדות. על אנשי ציבור להשמיע קולם באופן ברור וחד-משמעי נגד תופעות כגון אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully