וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדים הסוציאליים: הפגנות בצפון ובדרום

עידן אבני ורמי שני

6.3.2011 / 12:39

צומת מחניים נחסמה ע"י כ-400 עובדים סוציאליים המוחים נגד תנאי העסקתם. בב"ש התכנסו אלף מהם להפגין. "המו"מ לא יבשיל ללא ההפגנות האלה", הם אומרים

טל אנגלנדר

(צילום: דניאל בוק, יובל בן אבו, שי מכלוף וטל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שביתת העובדים הסוציאליים הוציאה המונים לרחובות, כאשר כ-1,000 עובדים סוציאליים מאגפי הרווחה בדרום יצאו להפגין בבאר שבע, וכ-400 מהם חסמו בצהרים את צומת מחניים בצפון. שוטרי תחנת ראש פינה מכווינים את התנועה במקום ומאפשרים מדי פעם למפגינים לחסום את הכביש. עד כה לא נרשמו אירועים מיוחדים.

בין המפגינים יש עובדים סוציאליים מהגליל העליון וכן סטודנטים אשר חוסמים את כביש 90 וגורמים לפקקים בצומת. המפגינים מניפים שלטים בהם כתוב "עובד סוציאלי זכאי ליותר", "שטייניץ תתעורר, הרווחה שווה יותר" ו-"מעבודת קודש לא גורמים את החודש".

אחד המפגינים, דרור גדיש, אמר: "זוהי רק התחלת הדרך, נמשיך להפגין כמה שצריך. אי אפשר לפרנס משפחה משכר של עובד סוציאלי. אנחנו דורשים הסכם שכר הוגן ולצערי המו"מ לא יבשיל ללא ההפגנות האלה". פרופ' אלי לבנטל, ראש החוג לעבודה סוציאלית במכללת תל חי אמר : "העובדים הסוציאליים משרתים את העם ולא רק את החלשים, אבל לצערי גם לא את העשירון והעליון ולכן ראש הממשלה מתעלם מהם. זו מדיניות ממשלתית שצריך לפתור".

גם בבאר שבע מפגינים

בבאר שבע, העובדים, לבושים בחולצות אדומות וירוקות, נושאים שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "לא צדקה, לא תרומה - אחריות כפולה", ו-"דורשים לעבוד בכבוד". המפגינים יוצאים מאזור בית החולים סורוקה בתהלוכה לכיוון קריית הממשלה בעיר.

מנהלת אגף הרווחה בעיריית באר שבע, אסתר עמר, שלקחה חלק בהפגנה, אמרה בראיון לקול ישראל: "אנשים עושים את זה מכל הלב, אנשים ערכיים, אנשים עם מודעות עצמית לעזרה לזולת ברמה מאוד מאוד גבוהה. בסופו של יום גם הם צריכים ללכת למכולת, ואת זה כנראה לא מבינים באוצר".

10,000 עובדים סוציאליים, המועסקים במגזר הציבורי, פתחו בשביתה כללית, ללא הגבלת זמן, בדרישה לשיפור משמעותי בתנאי שכרם. השביתה כוללת את העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות, בבתי החולים, עובדי משרדי הרווחה והבריאות, הביטוח הלאומי, אגף השיקום במשרד הביטחון, קופת חולים הכללית, העובדים הסוציאליים בפנימיות, בתי החולים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully