וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפים מציעים: המחיר עולה? למדו להכין לחם בבית

10.2.2011 / 12:12

העלייה במחיר הלחם והמים מטרידה גם את השפים הגדולים בישראל. חיים כהן מציע כי בתוכניות הבישול ילמדו את הצופים איך להכין לחם בבית, ואילו ארז קומורובסקי נתן הצעות לייעול הגינה

העלייה במחירי הלחם והמים מטרידה גם את השפים הגדולים בישראל: השפים חיים כהן וארז קומרובסקי, הבעו תרעומת על העלייה במחירים של מוצרי מזון בסיסיים, והציעו פתרונות אפשריים להתמודדות עם הנטל הכלכלי.

כהן, מעמודי התווך של המטבח הישראלי המודרני, אמר "אני לא מכיר עוד מטבח אחד בעולם שיש בו נוכחות של לחם כמו במטבח הישראלי". כהן נזכר בימי ילדותו בהם היה קונה לחם טרי וחם במכולת השכונתית ומכרסם חלקים ניכרים ממנו בדרך הביתה. "גם ביום שישי, כשהייתי קונה חלה לשבת, אף פעם לא התאפקתי. תמיד בצעתי חלק מהחלה עוד לפני הקידוש ולפני ברכת 'המוציא לחם מן הארץ'", סיפר.

"במדינות ערביות עניות עושים מהפכות חדשות לבקרים על רקע עליית מחירי הלחם", הוסיף כהן. "מוצרי יסוד רבים יכולים להתייקר באותן מדינות, אבל לחם ממש מוציא אנשים לרחובות. הממשלה שלנו לא מבינה שעבור משפחות רבות עליית מחירי הלחם היא מכה אנושה. משפחות בישראל יכולות להבין מדוע בתקופה מסוימת הרכב הישן לא יוחלף בחדש – הן יחיו עם זה. אבל כשאי אפשר לקנות לחם – מדובר בהשפלה של ממש. מישהו בממשלה שלנו צריך לתת את הדעת על זה".

כהן הציע פתרון למצב ואמר כי "יכול להיות שהשפים שמצטלמים עכשיו לתוכניות הבישול, צריכים להרים את הכפפה ולהראות לתושבים שלנו איך מכינים לחם ביתי מקמח ומים. אולי הזכייניות הגדולות של הטלוויזיה ירימו את הכפפה, יגייסו את כל הטאלנטים ויעשו בכל יום חמש דקות של משדר על הדרכים להכנת לחם. פשוט בשביל לעזור לאנשים".

"הממשלה לא צריכה לסבסד מחירי הלחם"

בדומה לכהן, גם ארז קומורובסקי, השף שהקים לפני 11 שנים את הרשת "לחם ארז", ומתגורר כיום בבית חקלאי מפואר בגליל הודה כי אחד מזיכרונות ילדותיו הראשונים, הוא הלחם.

"בישראל אוכלים לחם כמעט עם כל דבר", אמר קומורובסקי, "שקשוקה, סלטים, גבינה, מרקים, כריכים לביה"ס, דגים מלוחים – זה אולי הדבר החשוב ביותר במטבח הישראלי. בעבר חשיבותו של הלחם אצלנו הייתה גדולה עוד יותר. סבא שלי, שהיה מחלוצי ארצנו, היה עומד בסוף כל יום עבודה בשביל לקבל כיכר לחם ובצל".

קומורובסקי אמר כי הוא לא מצפה מהמדינה לסבסד את עליית מחירי הלחם, וכי עליית מחירי המים מטרידה אותו הרבה יותר: "עליית מחיר הלחם היא תופעה עולמית שמושפעת מהמון גורמים. מדינות ענקיות כמו סין והודו התחילו לצרוך לחם בעשורים האחרונים וזה מעלה מחירים באופן ישיר. עליית מחירי המים ובעקבותיה עליית מחיר הירקות משמעותית הרבה יותר עבור הצרכן הישראלי. היום אפילו עלות הסלט הקצוץ הבסיסי ביותר היא גבוהה מדי".

קומורובסקי סיפר כי מחירי המים הגואים השפיעו עליו באופן ישיר: "שיניתי הרבה דברים בגינה בגלל עליית מחירי המים", הוא מודה, "אני נזהר מאוד מלשתול תירס לדוגמא בגלל כמויות המים האדירות שהוא צורך. אני שותל יותר דברים שצורכים פחות מים דוגמת פול ואפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully