וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים בירושלים לרמטכ"ל: "תן לנו להתנדב"

27.12.2010 / 18:40

במהלך ביקורו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי בתיכון למדעים ואמנויות בירושלים הגישו לו התלמידים מכתב שמוחה על הקפאת מספר היוצאים לשנת שירות: "נשללת מאיתנו הזכות לתרום לחברה"

"הדור שלנו מושמץ תדיר כדור אשר משתמט מן המוטל עליו – כולנו רוצים להתנדב, כולנו רוצים לתרום לחברה ולמדינה - תן לנו לתרום!", כך כתבו עשרות מתלמידי התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות במכתב שהוגש אתמול (ראשון) לרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, בעת ביקורו בבית הספר. במכתב הביעו התלמידים את רצונם להתנדב לשנת שירות לפני גיוסם לצה"ל ולתרום למדינה, וביקשו מהרמטכ"ל לבטל את הגבלת המכסות על היציאה לשנת שירות.

תלמידי התיכון התבקשו אמנם להכין רשימת שאלות מסודרת לרמטכ"ל, אך חששו כי שאלתם "תיבלע" בין הנושאים, ולכן החליטו לנסחה במכתב רשמי. "רצינו להביע את מורת רוחנו העמוקה לגבי ההחלטה להקפיא את מכסת שנות השירות", כתבו. "אנו חשים כי עקב בעיה נקודתית, הניתנת לפתרון בדרכים אחרות, נשללת מאתנו הזכות לתרום לחברה. המצב שנוצר הוא אבסורדי, לפיו עקב חוסר נכונות של בני גילנו לשרת, אנו, אותם בני נוער אשר רוצים לתת מעבר לשירות החובה, לא יכולים לעשות כן".

תלמידי התיכון, שהוקם לפני כ-20 שנה, נחשבים לאיכותיים במיוחד. 96% מהם מתגייסים לשירות צבאי מלא, ומתוכם כמעט 50% מבוגרי מחזור י"ב מתנדבים בכל שנה לשנת שירות. 3-5 בוגרים מביה"ס מתגייסים מדי שנה ליחידת העילית "תלפיות", ומרבית המתגייסים מתנדבים לקורס קצינים. בין בוגריו המפורסמים של התיכון ניתן למצוא את הסופר סייד קשוע, מנהל התזמורת הפילהרמונית של וינה, ליאור קרצר ויזם ההיי טק המיליונר, ערן שיר.

התלמיד ליעד גולדשמידט, מנסח המכתב, סיפר כי כמה מחבריו התייאשו מניסיונותיהם להתקבל לשנת שירות ופרשו מהתהליך. "המסר שהרמטכ"ל העביר לנו בביקורו הוא שערך ההתנדבות שלנו לא מספיק חשוב לו", אומר ליעד. "אי הצדק שנעשה פה משרת בדיוק את האג'נדה של ההשתמטות ולא של ההתנדבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully