וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף סופר-טנקר לא יכבה את אש גזענות הרבנים"

מוטי לוי, פנחס וולף, ניר יהב ויהושע בריינר

7.12.2010 / 14:18

קריאתם של עשרות רבני ערים, המועסקים ע"י המדינה, שלא להשכיר או למכור בתים ל"נכרים", מעוררת תגובות קשות במערכת הפוליטית. טיבי: "עבירה המונית של רבנים גזעניים"

אישי ציבור וארגונים הגיבו היום (שלישי) בכעס לחתימתם של 50 רבני הערים על עצומה הקוראת לאסור מכירה והשכרת דירות ל"נכרים". השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, אמר כי מדובר ב"גזענות בשם הדת והיא פסולה ומסוכנת. אותם רבנים מועלים בתפקידם והם מבזים את התואר רב. הם משתכרים מהקופה הציבורית ופועלים בניגוד לכל הכללים החלים על עובדי ציבור. אני מתכוון לפנות ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין לפעול בחומרה כנגד ההתארגנות הזו".

ח"כ הכנסת טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הגיב לדברים ואמר כי "במעשיהם, מבעירים הרבנים אש במרקם החברתי, בשלום הפנימי ובדו-קיום, אש שהשלכותיה עולות על האש שכילתה את יערות הכרמל. שום סופר-טנקר לא יוכל לכבותה". גם חברו לסיעה, ח"כ אחמד טיבי, הגיב למכתב ואמר כי מדובר ב"עבירה המונית של חבורת רבנים גזעניים שמומלץ להעביר אותם קורס מזורז בהיסטוריה יהודית. הדבר מחייב אחת ולתמיד העמדתם לדין על הסתה לגזענות".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, הגדיל לעשות ופנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ולנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, בדרישה להדיח מתפקידם את הרבנים שחתמו. "רבני ערים הם עובדי מדינה ופרנסי ציבור - ומשעה שהתבטאו כאחרוני הכהניסטים אין להם עוד מקום בשירות המדינה".

"לא מדובר בדעת יחיד"

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל שעומד מאחורי עצומת הרבנים הביע סיפוק ממספר החותמים. "זה משמח שהתברר שהדעה שהביעו 18 מרבני צפת (על האיסור להשכיר דירות לערבים בעיר. מ"ל) היא איננה דעת יחיד אלא דעה שמסכימים בה רבנים ממטולה ועד אילת", אמר אליהו, "צריך להדגיש שמדובר פה ברבני ערים אך ישנם עוד עשרות רבות של רבני מושבים, ראשי ישיבות ורבני שכונות שהצטרפו לפסק הזה. הדגש בפרסום היום הוא שכל החותמים הם דווקא רבני ערים שיודעים שעליהם לומר לומר את ההלכה כפי שהיא".

הרב שלמה אבינר, מהחותמים על העצומה, הסביר כי "אנו לומדים מהתורה כי אם קונים, מוכרים, עושים עסקים או מעסיקים אדם אז צריך לתת יחס קודם ליהודי, כמו שנותנים יחס לאח", הסביר אבינר. עוד הוסיף כי "אנחנו לא צריכים לעזור לגויים להיאחז בארצנו. יש טוענים שצריך לגרש מהארץ את כל הערבים - לא צריך להיתפס לקיצוניות הזאת, אבל לא צריך גם לעזור להם להיאחז בארץ".

מעל ארבעים רבנים עירוניים ראשיים חתמו בימים האחרונים על מכתב חריף במיוחד האוסר על מכירת או השכרת "בית או שדה בארץ ישראל לנכרי". בין הנימוקים לאיסור, מונים הרבנים את סכנת נישואי התערובת ואת הנזק שנגרם, לדבריהם, לדיירי האזור בירידת ערך הנדל"ן בשל כך.

בניגוד אליהם, פסק היום נשיא ארגון רבני צהר, הרב יעקב אריאל, כי אין לאסור מכירת בתים לזרים. לדברי אריאל, "אין לאסור מכירת בתים לנוכרים. הרב הראשי לישראל הרב הרצוג זצ"ל כבר פסק שלמרות שאיסור "לא תחונם" הוא מן התורה, במדינה דמוקרטית אי אפשר להפלות בין אזרח לאזרח. מה גם, שזה יגרום להפליית יהודים בארצות אחרות. מכיוון שמדינה יהודית דמוקרטית היא פיקוח נפש לאומי, לכן, אין לאסור מכירת בתים לנוכרים". הרב ארילא ציין כי "כל זאת בכפוף להסתייגות של הרב הרצוג הכותב: 'מובן מאליו שזה לא נאמר אלא על מכירה באקראי, אבל אם תהייה נשקפת מצד זה סכנה של נישול ישראל מקרקע ארץ ישראל חייבת המדינה לעשות הגבלות מיוחדות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully