וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה לשעבר שרה דורון הלכה לעולמה בגיל 88

אריאל נוי

3.11.2010 / 9:53

חברת מפלגת הליכוד, שמונתה על ידי מנחם בגין לשרה ללא תיק בממשלתו השנייה וכיהנה כ-15 שנה כחברת כנסת, תובא למנוחות בצהריים בבית העלמין ירקון

השרה לשעבר מטעם מפלגת הליכוד, שרה דורון, הלכה הבוקר (שלישי) לעולמה בגיל 88. היא תובא בצהריים למנוחות בבית העלמין ירקון.

דורון נולדה בקובנה שבליטא ועלתה לארץ בשנת 1933. היא הייתה נשואה לאהרון דורון והתגוררה בתל אביב. דורון כיהנה בהתנדבות כיו"ר קופת החולים "מכבי" במשך 22 שנים, ובשלושת החודשים האחרונים כיהנה כנשיאת הכבוד של הארגון.

ממלא מקום יו"ר הנהלת מכבי, פרופסור משה רוח, אמר הבוקר כי "שרה הייתה עמוד התווך ומובילת המחנה במערכת הבריאות הישראלית. ערכי המנהיגות והניהול ובעיקר החמלה וכבוד האדם שהיא הנחילה לכולנו ימשיכו להיות הבסיס הערכי לקיומה של מכבי".

"יכולת נדירה להוביל"

מנכ"ל מכבי, פרופסור אהוד קוקיה, אמר כי "קשה לדמיין את מכבי ללא שרה. הייתה לה יכולת נדירה לרתום אנשים ולהוביל ארגון לא פשוט תוך שהיא מוציאה את המיטב מכולנו. הישגיה של מכבי לאורך יותר מחצי דור, וערכיה של שרה שימשיכו להדריך אותנו, הם ההנצחה החיה לפועלה של שרה". קוקיה שיגר היום מכתב לכל עובדי הארגון ובו הבעת צער וכאב על מותה של דורון והשתתפות בצער בעלה אהרון ונכדיה גיא ורון.

דורון מונתה כשרה ללא תיק ב-1983, בסוף כהונת ממשלתו השנייה של מנחם בגין ושימשה בתפקיד כשנה, גם לאחר שיצחק שמיר החליף את בגין בתפקידו. במסגרת פעילותה הפרלמנטרית, כיהנה דורון כחברת כנסת מטעם הליכוד בין 1977 ל-1992. בין היתר, היא שימשה כיו"ר הוועדה המיוחדת לעניין מעמד האישה, כחברה בוועדת החוץ והביטחון, כיושבת ראש הקואליציה וכן כחברה בוועדת העבודה והרווחה.

במסגרת פעילותה הציבורית, הייתה דורון פעילה בתנועת "הצופים הקשישים", חברת מועצת עיריית תל אביב-יפו ויו"ר ועדת החינוך של העירייה, יו"ר מועצת המנהלים של ארגון "גחלת" ויו"ר ארגון הנשים הליברליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully