וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים מוחים: "אי אפשר לחיות מ-2,400 שקל"

14.10.2010 / 12:30

במסיבת עיתונאים הכריזו הנכים על פתיחה בסיבוב נוסף במסגרת מאבקם הציבורי להגדלת קצבאותיהם. לדבריהם, הקצבאות לא עודכנו לאור עליית המחירים במשק

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

ארגוני הנכים בישראל ערכו הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב בה הכריזו על פתיחה במאבק ציבורי במחאה על אי עדכון קצבאות הנכים למרות עליית המחירים במשק. כמו כן, מוחים הנכים נגד הצעת חוק שאושרה בוועדת הרווחה של הכנסת לפיה יוטלו קנסות על מקבלי קצבאות שלא עדכנו את מצבם במועד, או שמסרו מידע כוזב לביטוח לאומי.

יו"ר ארגון נכי ישראל, מומו נקווה, הודיע במסיבת העיתונאים על כוונתם של ארגוני הנכים לקיים הפגנת ענק בשבוע הבא מול משרדו של שר הרווחה יצחק הרצוג. נקווה פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לפעול בהקדם בנושא עדכון הקיצבאות.

יו"ר אחד מארגני הנכים, יהודה דורון אמר בכנס כי "קצבת הנכות שנקבעה בחוק בסך 2,400 שקלים לא מאפשרת לנכים לחיות בצורה סבירה. מחירי החשמל והמים עלו בשנים האחרונות ונכים משלמים יותר על מים כי הם צורכים יותר מכמות המינימום בשל אילוצים סניטריים". לדברי דורון, שליש מהקיצבה להוצאה זו. "כשמוסיפים את עליית המחירים במשק אז רואים שהחיים קשים. אנחנו דורשים להשוות את קצבת הנכים לשכר המינימום, לא בבת אחת כמובן, אלא לפרוש על גבי חמש שנים. סכום הקצבה יקבע לפי אחוזי נכות".

חגי וינשטיין בעל מאה אחוזי נכות המועסק בתחום ההייטק אמר "4,000 שקלים בחודש הולכים על שני עובדים סיעודיים הדואגים לכל צרכי. מי שלא מסוגל לעבוד, חלק גדול מאוכלוסיית הנכים, אין סיכוי שיצליח לממן לעצמו טיפול כזה. אני צריך מישהו שיהפוך אותי כל בוקר". וינשטיין הוסיף כי "צריך להעלות את רמת החיים של הנכים כדי שיתערו בחברה כאחד האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully