וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: אפליה פסולה נגד תלמידים אתיופים בפ"ת

גיל סימה

31.8.2010 / 16:52

שופטי בית המשפט העליון דחו עתירה נגד אפליית תלמידים יוצאי אתיופיה בבתי ספר בפתח תקווה. עם זאת, הם מתחו ביקורת על המדינה וקבעו: "זוהי אפליה מעבירה מסר משפיל ומעליב של נחיתות חברתית שאין לקבלו"

בג"ץ דחה היום (שלישי) את עתירתה של תנועת "טבקה - משפט וצדק לעולי אתיופיה" נגד אפליית תלמידים יוצאי אתיופיה בשיבוצם בבתי ספר בפתח תקווה. עם זאת, הרכב השופטים ביקר באופן חריף את התנהלות המדינה וקבע כי עליה לנקוט באמצעים נגד רשויות מקומיות המפעילות מדיניות מפלה.

בעתירה של התנועה לבג"ץ נטען כי תלמידים ממוצא אתיופי אשר לא נמצא להם מקום במערכת החינוך הרשמית בפתח תקווה, נאלצו להישאר ללא מסגרת חינוכית. זאת במקביל לסירובם של מוסדות חינוך עצמאיים לקבלם. לטענת העותרים, לא ייתכן מצב שבמדינה יימצאו מוסדות חינוך אשר יתוקצבו על ידיה, אך במקביל יסרבו לקבל תלמידים בנסיבות לא ברורות שריח של אפליה וגזענות עולה מהן. "במבחן התוצאה, מתקיימת כלפי תלמידים יוצאי אתיופיה תופעה של אפליה גזעית על רקע השתייכות קבוצתית-אתנית, ועל בסיס צבע עור", נאמר בעתירה.

בהחלטת בג"ץ נכתב כי מנסיבות המקרה עולה כי המצב אליו נקלעו התלמידים האתיופים החל כבר לפני חמש שנים. בית המשפט מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה והרשויות בטיפול באותם מוסדות אשר אינם מוכנים לקבל אליהם תלמידים ממוצא אתיופי ובמקביל מתוקצבים מכספי המדינה.

"הנסיבות העובדתיות כפי שנפרשו לפנינו מצביעות בבירור על הפרה עמוקה של הזכות לשוויון בחינוך על ידי מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים", נכתב בהחלטת בג"ץ. "עילות הסירוב לקלוט את התלמידים אינן מתיישבות בכל דרך עם החלת זכות היסוד לשוויון בחינוך ומהוות אפליה על רקע מוצא והשתייכות עדתית. זוהי אפליה פסולה, שאינה יכולה להתקיים במערכת חינוך מדינתית הבנויה על ערכי שוויון הזדמנויות מלא לכל תלמיד. היא מעבירה מסר משפיל ומעליב של נחיתות חברתית שאין לקבלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully